Ukrajina je donela odluku da produbi dno Azovskog mora, saopštila je pres-služba Ministarstva za infrastrukturu te zemlje. U tu svrhu u vode Azovskog mora operativno su poslati ledolomac „Kapetan Belousov“ i bager „Meotida“.
„Neodložno je prebacivanje tih brodova kako bi bio ubrzan početak radova na kopanju dna Azovskog mora“, izjavio je zamenik ministra za infrastrukturu Ukrajine Jurij Lavrenjuk.
U resoru su objasnili da je kopanje dna u Marijupoljskoj i Berdjanskoj luci potrebno radi povećanja plovidbenih mogućnosti u tim lukama. Predlog je podržala Vlada Ukrajine. Eksperti dodaju da te radove treba izvoditi svake godine.
Preduzimanje takvih mera može biti povezano sa zabrinutošću Ukrajine zbog ekonomske štete za državu koja može da nastane nakon otvaranja Kerčkog mosta.
„Dalja izgradnja mosta preko Kerčkog zaliva i njegovo otvaranje dovešće do značajnog smanjenja plovidbe u morske luke Marijupolj i Berdjansk, smanjenja teretnog transporta tih luka i carinjenja, smanjenja rentabilnosti metalurških preduzeća regiona, smanjenja dohodaka lučkih operacija i filijala Administracije morskih luka Ukrajine, što je nedopustivo“, izjavio je ranije Lavrenjuk.
Početkom avgusta je objavljeno da ukrajinske vlasti pripremaju tužbu protiv Rusije zbog gubitaka koje će ukrajinske luke pretrpeti zbog izgradnje mosta preko Kerčkog zaliva.
„Ministarstvo pravde u okviru sudskih tužbi protiv Rusije ističe problem zatvaranja Kerčkog kanala i problem uvođenja ograničenja za plovidbu. U toku su pripreme za tužbu i računaju se gubici Marijupoljske i Berdjanske luke“, izjavio je zamenik ministra infrastrukture Ukrajine.
Osim toga, Lavrenjuk je dodao da se problem izgradnje Kerčke luke, na koji su pažnju skrenuli sindikati Berdjanske luke, u ovom trenutku rešava zajedno sa Ministarstvom inostranih poslova i Savetom za nacionalnu bezbednost i odbranu Ukrajine.
„To je globalno, političko i kompleksno pitanje, ali ćemo ga obavezno rešiti“, naveo je zamenik ministra.
Izgradnja mosta nije zabrinula samo zvaničnike Ministarstva za infrastrukturu Ukrajine. Prema mišljenju Georgija Tuke, zamenika ministra za pitanja privremenih okupiranih teritorija, Kerčki most može da izoluje Ukrajinu.
Štaviše, Kijev saopštava da ga brine navodno kršenje ekoloških pravila pri izgradnji Kerčkog mosta. Ukrajinsko tužilaštvo vrši ekspertizu za određivanje mogućih gubitaka zbog izgradnje mosta i sprema se da je dostavi međunarodnim sudskim instancama. U saopštenju tužilaštva se navodi da približna šteta za Crno i Azovsko more od izgradnje Kerčkog mosta iznosi oko milijardu dolara.
U pozadini izjava o ekološkoj šteti u Crnom i Azovskom moru, nije bilo tako davno kada je Petru Porošenku predlagano da se prokopa kanal između ta dva mora, kako bi se Krim odvojio od Ukrajine.