Leteći radar iznad Koreje: Sve o „najsmrtonosnijem ruskom avionu za koji niste čuli“

© Foto : Russian Ministry of DefenseA-50U
A-50U - Sputnik Srbija
Pratite nas
Ceo svet bez daha prati najnoviju eskalaciju krize u Severnoj Koreji, a ruska avijacija preletela je neutralne vode Japanskog, Žutog i Istočnog kineskog mora, obišavši Korejsko poluostrvo.

Leteli su ruski strateški nosači raketa Tu-95MS, a pratili su ih lovci Su-35S i avioni za radarsko nadgledanje i navođenje A-50U, poznat i kao „leteći radar“.

© Russian Ministry of DefenseA-50U je prvi let imao 2011. godine, kao najnovije poboljšanje prvobitnog A-50, koji je u upotrebi u ruskoj vojsci od 1989. godine.
A-50U je prvi let imao 2011. godine, kao najnovije poboljšanje prvobitnog A-50, koji je u upotrebi u ruskoj vojsci od 1989. godine. - Sputnik Srbija
A-50U je prvi let imao 2011. godine, kao najnovije poboljšanje prvobitnog A-50, koji je u upotrebi u ruskoj vojsci od 1989. godine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovaj avion je na Zapadu poznat po NATO kodnom imenu „Mejnstej“. Avioni „Berijev“ obično nose početnu rusku oznaku „B“ ispred broja, ali je letelica ipak zadržala oznaku „A“ koju je Berijev dodelio prototipu. 

© Russian Ministry of DefenseAvion je modernizovan radiotehničkim kompleksom „Šmelj“, koji može da otkrije ciljeve na rastojanju od 300 do 600 kilometara.
Avion je modernizovan radiotehničkim kompleksom „Šmelj“, koji može da otkrije ciljeve na rastojanju od 300 do 600 kilometara. - Sputnik Srbija
Avion je modernizovan radiotehničkim kompleksom „Šmelj“, koji može da otkrije ciljeve na rastojanju od 300 do 600 kilometara.

 

Avion A-50 otkriva i identifikuje objekte u vazduhu, određuje njihove koordinate i podatke o putanji leta i prenosi informacije komandnim centrima. A-50 takođe deluje kao kontrolni centar, navodeći lovce-presretače i taktičke vazduhoplove u cilju napada na zemaljske ciljeve na malim nadmorskim visinama. Uloga A-50 je slična onoj koju u američkom vazduhoplovstvu ima E-3 AEV, sistem koji je razvio „Boing“.

Letelica je razvijena iz transportnog aviona „Iljušin“ IL-76MD.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Russian Ministry of DefenseA-50U funkcioniše i kao kontrolni centar koji upravlja sa 10 do 12 lovaca u isto vreme.
A-50U funkcioniše i kao kontrolni centar koji upravlja sa 10 do 12 lovaca u isto vreme. - Sputnik Srbija
A-50U funkcioniše i kao kontrolni centar koji upravlja sa 10 do 12 lovaca u isto vreme.

© Russian Ministry of DefenseNova modifikovana letelica dobila je digitalni sistem za upozoravanje radara i kabinu sa povećanim komforom koja može da se koristi za dugotrajno patroliranje vazdušnim prostorom.
Nova modifikovana letelica dobila je digitalni sistem za upozoravanje radara i kabinu sa povećanim komforom koja može da se koristi za dugotrajno patroliranje vazdušnim prostorom. - Sputnik Srbija
Nova modifikovana letelica dobila je digitalni sistem za upozoravanje radara i kabinu sa povećanim komforom koja može da se koristi za dugotrajno patroliranje vazdušnim prostorom.
© Foto : Russian Ministry of DefenseČasopis „Nešenel interest“ nazvao je A-50U „najsmrtonosnijim ruskim avionom za koji nikad niste čuli“.
Časopis „Nešenel interest“ nazvao je A-50U „najsmrtonosnijim ruskim avionom za koji nikad niste čuli“. - Sputnik Srbija
Časopis „Nešenel interest“ nazvao je A-50U „najsmrtonosnijim ruskim avionom za koji nikad niste čuli“.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala