00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Svet nastao ispod Gogoljevog šinjela
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Zagonetne zidine Pjongjanga: Istina o severnokorejskom metrou (foto)

© AP Photo / Vincent YuPutnici u metrou u Pjongjangu, glavnom gradu Severne Koreje
Putnici u metrou u Pjongjangu, glavnom gradu Severne Koreje - Sputnik Srbija
Pratite nas
Severna Koreja, jedna od najitrigantnijih zemalja sveta, omogućila je stranim turistima da posete metro glavnog grada. Donedavno, oni su mogli da vide samo dve stanice, pa su učestale teorije da metro i ne postoji i da su putnici zapravo – statisti.
Radnica metroa u Pjongjangu, prestonici Severne Koreje - Sputnik Srbija
Pet činjenica koje ne znate o Severnoj Koreji

Informacije o Severnoj Koreji inače su vrlo oskudne, ali malo ljudi zna da Pjongjang ima metro.

Podzemlje glavnog grada je obavijeno velom tajne, a do skoro je pristup strancima bio ograničen na samo dve stanice, što je otvorilo teorije zavere da je metro insceniran. Neki su tvrdili da lažni metro ima samo dve stanice i da su putnici u stvari statisti.

Takođe su se širile glasine da se zbog nedostatka struje vagoni premeštaju samo kad u metrou ima posetilaca i da se isti Severnokorejci mogu videti kako se stalno vraćaju na vagone.

© Flickr / John PavelkaMuralni mozaik u metrou u Pjongjangu
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu - Sputnik Srbija
1/9
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu
© REUTERS / David GuttenfelderPutnici severnokorejskih metroa okupljaju se oko javnog štanda na platformi vozova u Pjongjangu
Putnici severnokorejskih metroa okupljaju se oko javnog štanda na platformi vozova u Pjongjangu - Sputnik Srbija
2/9
Putnici severnokorejskih metroa okupljaju se oko javnog štanda na platformi vozova u Pjongjangu
© AFP 2023 / MARK RALSTONSevernokorejski putnici čekaju da napuste stanicu na liniji gradskog metroa u glavnom gradu Severne Koreje, Pjongjangu
Severnokorejski putnici čekaju da napuste stanicu na liniji gradskog metroa u glavnom gradu Severne Koreje, Pjongjangu - Sputnik Srbija
3/9
Severnokorejski putnici čekaju da napuste stanicu na liniji gradskog metroa u glavnom gradu Severne Koreje, Pjongjangu
© AFP 2023 / PETER PARKSPešaci prolaze kroz stanicu podzemne železnice Puhung u severnokorejskoj prestonici Pjongjang
Pešaci prolaze kroz stanicu podzemne železnice Puhung u severnokorejskoj prestonici Pjongjang - Sputnik Srbija
4/9
Pešaci prolaze kroz stanicu podzemne železnice Puhung u severnokorejskoj prestonici Pjongjang
© AFP 2023 / MOIRA PERRUSOKarta podzemne železnice severnokorejske prestonice u Pjongjangu
Karta podzemne železnice severnokorejske prestonice u Pjongjangu - Sputnik Srbija
5/9
Karta podzemne železnice severnokorejske prestonice u Pjongjangu
© Flickr / Clay GillilandMuralni mozaik u metrou u Pjongjangu
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu - Sputnik Srbija
6/9
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu
© Flickr / grouchoMuralni mozaik u metrou u Pjongjangu
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu - Sputnik Srbija
7/9
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu
© Flickr / Marcelo DruckMuralni mozaik u metrou u Pjongjangu
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu - Sputnik Srbija
8/9
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu
© Flickr / Uri ToursMetro u Pjongjangu
Metro u Pjongjangu - Sputnik Srbija
9/9
Metro u Pjongjangu
1/9
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu
2/9
Putnici severnokorejskih metroa okupljaju se oko javnog štanda na platformi vozova u Pjongjangu
3/9
Severnokorejski putnici čekaju da napuste stanicu na liniji gradskog metroa u glavnom gradu Severne Koreje, Pjongjangu
4/9
Pešaci prolaze kroz stanicu podzemne železnice Puhung u severnokorejskoj prestonici Pjongjang
5/9
Karta podzemne železnice severnokorejske prestonice u Pjongjangu
6/9
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu
7/9
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu
8/9
Muralni mozaik u metrou u Pjongjangu
9/9
Metro u Pjongjangu

Ipak, neki strani turisti su uspeli da vide sve stanice na obe linije metroa u Pjongjangu. Oni su  metro opisali u detalje i objavili fotografije.

Smatra se da je izgradnja podzemnog saobraćajnog gradskog sistema započeta nakon što je 24-godišnji Kim Džong Il, sin tadašnjeg severnokorejskog lidera Kim Il Sunga, posetio Peking 1966. godine i bio je fasciniran izgradnjom tamošnjeg metroa.

Valuta Severne Koreje - Sputnik Srbija
Severna Koreja štampa dolare?

Kim Il Sung je želeo da demonstrira superiornost Severne koreje nad Južnomi i naložio je izgradnju mreže metroa 1968, tri godine pre početka izgradnje mreže podzemne železnice u Seulu.

Severna Koreja tvrdi da je mrežu metroa izgradila sama, ali postoje dokazi da je imala dosta pomoći sa strane: projekat je razvijen uz pomoć sovjetskih projektantskih konstruktora, kineskih i čeških inženjera i stručnjaka iz nemačke transportne industrije.

Sada se tvrdi da je metro u Pjongjangu najdublji na svetu. Stanice su na 110 metara pod zemljom. Međutim, metro u ruskom Sankt Peterburgu takođe je najdublji, ako se uzme u obzir prosečna dubina svih stanica.

Severnokorejski lider Kim Džong Un vrši inspekciju podjedinice severnokorejske vojske u Pjongjangu - Sputnik Srbija
Severna Koreja zapretila SAD — ako nam pipnete vođu...

Metro u Pjongjangu ima dvostruku svrhu: može da služi i kao podzemno sklonište jer na hodnicima ima vrata otporna na eksploziju.

Postoji, međutim, mnogo spekulacija o postojanju dodatnih tajnih linija koje presecaju grad i koje koriste samo visoki zvaničnici.

Prateća glasina je da vojska ima tajnu liniju koja prolazi ispod reke.

Priča se i da su kinezi odložili izgradnju svog metroa u Pekingu kako bi pomogli severnokorejcima, pa su im poslali građevinske ekipe.

Severna Koreja tvrdi da je ceo vozni park proizvela u zemlji, ali mediji su pisali da su prva četiri vagona proizvedena u Kini, a kasnije prodata pekinškom metrou.

Od 1998. Pjongjang koristi bivši nemački vozni park berlinskog metroa. Novinar Bi-Bi-Sija je 2000. godine objavio da su stari istočnonemački vozovi „kompletirani“ originalnim nemačkim grafitima.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala