Sa polica su tako nestali francuski sirevi, švajcarske čokolade, italijanska vina, kineski pirinač i brojni drugi prehrambeni proizvodi koji nisu proizvedeni u Nemačkoj, a velike praznine na policama mnoge su podsetile na trgovine u DDR-u, u kojima je vladala hronična nestašica robe široke potrošnje, piše „Indeks“.
The Edeka supermarket in Hamburg wanted to confront racism and the sign on the empty shelf said "this shelf is quite boring without variety" pic.twitter.com/b6jLei1A3z
— Roottap (@roottap) 24. avgust 2017.
„Edeka“ se na taj potez odlučila kako bi pokazala kako bi izgledalo društvo koje odluči da se zatvori pred ostatkom sveta i da pošalje jasan znak protiv rasizma i netrpeljivosti prema useljenicima. Na praznim mestima na policama postavili su natpise na kojima je pisalo: „Ovako prazno izgleda ova polica bez useljenika“, „Ova polica je bez raznolikosti prilično dosadna“, „Bez raznolikosti smo siromašniji“ i „Naša ponuda danas poznaje granice“.
Edeka in Hamburger Hafencity macht Aktion gegen Rassismus. 👍 #saynotoracism pic.twitter.com/S3puFdn62g
— Sven (@opendev) 19. avgust 2017.
Nemački mediji su se zainteresovali za tu akciju protiv ksenofobije, pa je „Edeka“ na njihov upit objasnila kako na svojim policama ima mnogo robe koja se proizvodi u Nemačkoj, ali da bi kada bi samo nju prodavali izbor proizvoda koje nude bio znatno suženiji. To su povezali sa raznolikošću u društvu i poručili su da je za njih „raznolikost osobina savremenog i otvorenog društva“, te najavili celu reklamnu kampanju koja će se temeljiti na konceptu raznolikosti.