Da bi neko postao jutjuber, on mora svojim video-snimcima da privuče veliki broj ljudi koji će da posećuju njegov kanal, redovno gledaju snimke i na kraju postanu pratioci ili pretplatnici. Na taj način privlače se oglašivači koji počinju da plaćaju objavljivanje reklama na kanalu.
Ovo je zapravo novi, sve popularniji oblik digitalnog marketinga koji je u ekspanziji zbog razvoja interneta.
Ako želite da Jutjub postane izvor vaše zarade, pored ideje i originalnog načina prezentovanja, neophodno je da se na samom kanalu uključi opcija „monetizacija“. Na taj način omogućeno je da sajt automatski postavlja reklame na vaš kanal.
Važno je takođe znati da vas ne plaća direktno Jutjub već „Ad sense“ (AdSense), koji se zapravo bavi monetizovanjem Jutjuba.
Zahvaljujući ovom programu možete koristiti Gugl platformu, postavljati sadržaj i ciljati publiku, kako biste na kraju sve to naplatili. Ovaj program generiše milijarde Guglovih dolara, a predstavlja najsavremeniji izum veštačke inteligencije. Nemoguće ga je prevariti, ima složen način generisanja oglasa, plaćanja izdavačima ili kreatorima sadržaja koristeći specijalnu formulu.
Najuspešniji srpski jutjuberi
Ovo tržište u Srbiji još uvek nije „popunjeno“, pa ako imate dobru ideju, ali i dovoljno vremena da obnavljate klipove najmanje na svakih nekoliko dana, možete da se oprobate u jutjuberskom svetu.
Evo ko su najuspešniji srpski jutjuberi:
Tinejdžerke iz Požarevca, Anđela i Nađa, žive u Parizu i za nekoliko meseci skupile su 249.000 pratilaca. One animiraju fanove postavljam izazova, ispunjavanjem zadataka, pokazuju šta sve mogu da urade bez ruku, uzdržavaju se od zevanja i slično. Statistika pokazuje da su njih dve za sedam dana imale više od 13 miliona pregleda. Mesečno od svojih snimaka zarade najmanje 3.500 dolara, a godišnje od Jutjuba inkasiraju više od 41.600 dolara.
Za Muđu znaju svi ljubitelji video-igrica. Muđa, odnosno Stefan Vuksanović, živi u selu Drmno kod Kostolca. Muđa kači snimke svojih gejmerskih avantura, u vezi je sa jutjuberkom Janom Dačović. U svoj „biznis“ uključio je i oca Sašu Vuksanovića — Ćaleta. Njegove klipove za sedam dana pogleda više od 17 miliona ljudi, a prati ga preko 798.000 pratilaca. Mesečno Muđa i Ćale od Jutjuba zarade najmanje 4.500, a godišnje najmanje 53.700 dolara.
Muđina devojka Jana Dačović ima 250.000 pratilaca. Njena specijalnost su klipovi u kojima deli savete tinejdžerima.
Iza popularnog gejmera koji sebe naziva Serbian i komentariše video-igre, krije se Bogdan Lalović iz Čačka.
Ima 26 godina, prati ga više od 600.000 ljudi. Mesečno zaradi najmanje 3.800 dolara, a godišnje oko 45.000.
Svetski jutjuberi milioneri
„Forbs“ je objavio listu 12 najplaćenijih jutjubera na svetu koji su prošle godine na deset kanala zaradili 70,5 miliona dolara.
Švedski gejmer Feliks Kjelberg ima više od 54 miliona pratilaca i prošle godine je zaradio više od 15 miliona dolara.
Iza njega je Roman Atvud, koji je zaradio oko osam miliona dolara, zatim kanadska reperka i komičarka Lili Sing sa pola miliona manjom zaradom, dok su komičari Jan Hekoks i Danijel Pedil, koji imaju kanal Smosh, zaradili sedam miliona. Peto mesto pripalo je Rozani Pansino, kojoj je emisija o kuvanju „Nerdy Nummies“ donela „samo“ šest miliona dolara.
Visoko kotiran je i kanal „LittleBabyBoom“. Kanal kome su dečje pesmice osnovni sadržaj, zaradi i do 700.000 evra godišnje.
Jedan od najmlađih jutjub-milionera je osmogodišnji Evan, koji na svom kanalu EvanTube HD ocenjuje igračke i video-igrice. Zarađuje 1,3 miliona dolara godišnje.