Nema prozora ni satova
Opšte je poznato da kockarnice nemaju prozore niti satove, tako da ljudi izgube osećaj za stvarnost i troše više vremena i novca. Tržni centri pozajmili su ovaj trik iz istog razloga.
Lepše boje zahvaljujući svetlu
Najbolje banane su one koje imaju određenu nijansu žute boje. Ovo se odnosi i na drugo voće i povrće, a vlasnici prodavnica to dobro znaju. Pitanje „nesavršenih“ boja rešava se pomoću osvetljenja: „pravo“ svetlo može učiniti da bilo koja roba izgleda bolje.
Muzika, podovi, osvetljenje, sve ima svoju svrhu
Svi prolazi u tržnim centrima su jako osvetljeni, kroz njih odzvanja glasna muzika, podovi su popločani, ponekad klizavi. Ali čim uđete u neku od prodavnica, podovi postaju mekši, svetla prigušenija, a muzika je iznenada tiša i prijatna. Sve ovo stvara osećaj ugodnosti i navodi vas da ostanete duže.
Vraćanje na kasi
Više od 60 odsto ljudi vraća nepotrebne artikle na police pri kasi. Da bi odvratili kupce od takvih navika, police se organizuju tako da ne možete stavljati nepotrebne stvari bilo gde, pa pored kase nema polica.
Ogledala kao varka
Ogledala u kabinama napravljena su kako bi nas vizuelno učinila mršavijim, preplanulim i višim. Neke prodavnice donjeg veša, recimo, dodaju ružičasti pigment u ogledala kako bi koža izgledala zamagljeno. A funkcioniše tako što ako se sebi više sviđamo u odeći, verovatnije je da ćemo je kupiti.
Restorani nisu za opuštanje
Restorani u tržnim centrima nisu osmišljeni da se odmorite i uživate pre nego što nastavite kupovinu. Nećete moći da provedete previše vremena pauzirajući: stolice su neudobne, ima malo prostora između stolova, uvek je buka i radnici oko vas čiste.
Premeštanje robe
Ako kupujete robu u istoj prodavnici u određeno vreme, znate tačno gde se sve nalazi i idete direktno tamo gde su stvari koje vam trebaju i ne gledate okolo. Kada prodavnica premešta robu, morate potražiti ono što vam je potrebno, popunjavajući kolica usput.
Rupe na policama
Uzmimo police sa sokovima kao primer. Jeste li ikada primetili prazne prostore između tetrapaka? Mislimo da je sok popularan jer je dobar, a mi ga uzimamo zdravo za gotovo. Zapravo, najčešće radnici prodavnice uklanjaju sok sa policama kako bi stvorili privid visoke tražnje.
Manipulacija ogledalima
Ogledala ispred kabina igraju važnu ulogu u prodaji: ako osoba nema previše samopouzdanja ili jednostavno ne izgleda dobro, konstantna refleksija će je podsećati na to. Ovaj trik bukvalno čini da čovek kupi nešto novo radi poboljšanja situacije.
Izvor: Brajt sajd