00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Kako nas prodavci mame da trošimo novac (foto)

© Sputnik / Uđi u bazu fotografijaKupci u supermarketu.
Kupci u supermarketu. - Sputnik Srbija
Pratite nas
U tržnim centrima nema satova ni prozora; muzika, podovi, osvetljenje su detaljno planirani da utiču na podsvest; raspored na policama je takođe dobro promišljen... Zbog čitavog sistema trikova, kupujemo nepotrebne stvari.
© Foto : PixabayTržni centar
Tržni centar - Sputnik Srbija
Tržni centar

Nema prozora ni satova

Opšte je poznato da kockarnice nemaju prozore niti satove, tako da ljudi izgube osećaj za stvarnost i troše više vremena i novca. Tržni centri pozajmili su ovaj trik iz istog razloga.

Lepše boje zahvaljujući svetlu

Najbolje banane su one koje imaju određenu nijansu žute boje. Ovo se odnosi i na drugo voće i povrće, a vlasnici prodavnica to dobro znaju. Pitanje „nesavršenih“ boja rešava se pomoću osvetljenja: „pravo“ svetlo može učiniti da bilo koja roba izgleda bolje.

© REUTERS / DAVID GRAYPovrće na rafovima u supermarketu
Povrće na rafovima u supermarketu - Sputnik Srbija
Povrće na rafovima u supermarketu

Muzika, podovi, osvetljenje, sve ima svoju svrhu

Svi prolazi u tržnim centrima su jako osvetljeni, kroz njih odzvanja glasna muzika, podovi su popločani, ponekad klizavi. Ali čim uđete u neku od prodavnica, podovi postaju mekši, svetla prigušenija, a muzika je iznenada tiša i prijatna. Sve ovo stvara osećaj ugodnosti i navodi vas da ostanete duže.

Vraćanje na kasi

Više od 60 odsto ljudi vraća nepotrebne artikle na police pri kasi. Da bi odvratili kupce od takvih navika, police se organizuju tako da ne možete stavljati nepotrebne stvari bilo gde, pa pored kase nema polica.

© Sputnik / Uđi u bazu fotografijaKupci na kasi u supermarketu
Kupci na kasi u supermarketu - Sputnik Srbija
Kupci na kasi u supermarketu

Ogledala kao varka

Ogledala u kabinama napravljena su kako bi nas vizuelno učinila mršavijim, preplanulim i višim. Neke prodavnice donjeg veša, recimo, dodaju ružičasti pigment u ogledala kako bi koža izgledala zamagljeno. A funkcioniše tako što ako se sebi više sviđamo u odeći, verovatnije je da ćemo je kupiti.

Restorani nisu za opuštanje

Restorani u tržnim centrima nisu osmišljeni da se odmorite i uživate pre nego što nastavite kupovinu. Nećete moći da provedete previše vremena pauzirajući: stolice su neudobne, ima malo prostora između stolova, uvek je buka i radnici oko vas čiste.

© Sputnik / Uđi u bazu fotografijaTržni centar „Okotni Rijad” u Moskvi
Tržni centar „Okotni Rijad” u Moskvi - Sputnik Srbija
Tržni centar „Okotni Rijad” u Moskvi

Premeštanje robe

Ako kupujete robu u istoj prodavnici u određeno vreme, znate tačno gde se sve nalazi i idete direktno tamo gde su stvari koje vam trebaju i ne gledate okolo. Kada prodavnica premešta robu, morate potražiti ono što vam je potrebno, popunjavajući kolica usput.

Rupe na policama

Uzmimo police sa sokovima kao primer. Jeste li ikada primetili prazne prostore između tetrapaka? Mislimo da je sok popularan jer je dobar, a mi ga uzimamo zdravo za gotovo. Zapravo, najčešće radnici prodavnice uklanjaju sok sa policama kako bi stvorili privid visoke tražnje.

© Sputnik / Pavel PalamarchukArtikle na policama prodavci ponekad namerno premeste kako bi delovalo da je roba traženija.
Artikle na policama prodavci ponekad namerno premeste kako bi delovalo da je roba traženija. - Sputnik Srbija
Artikle na policama prodavci ponekad namerno premeste kako bi delovalo da je roba traženija.

Manipulacija ogledalima

Ogledala ispred kabina igraju važnu ulogu u prodaji: ako osoba nema previše samopouzdanja ili jednostavno ne izgleda dobro, konstantna refleksija će je podsećati na to. Ovaj trik bukvalno čini da čovek kupi nešto novo radi poboljšanja situacije.

Izvor: Brajt sajd

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala