„Ajfelova kula, Akropolj, Koloseum? Pih! Kineski turisti najviše se dive Kremlju“, piše „Špigl“.
Prošle godine Rusiju je posetilo oko 1,3 miliona Kineza, što je za 200 hiljada više nego pretprošle godine. Tokom prve polovine 2017. godine broj turista iz Kine porastao je tri puta u odnosu na prvu polovinu 2016. godine. „Njih privlači čudna mešavina crvene nostalgije i luksuzne potrošnje“, navodi nemački list.
Prema podacima Rosturizma, 2015. godine turisti iz Kine potrošili su više od dve milijarde dolara u Rusiji. Oni su kupovali prvenstveno luksuzne predmete kao što su satovi, nakit i kozmetika. „Ovaj biznis se, definitivno, opravdava“, konstatuje „Špigl“.
Osnivač istraživačkog instituta „Čajna autbound turizm“ (China Outbound Tourism) u Hamburgu, Volfgang Arlt, smatra ovo važnim razlogom za „novi turistički bum“. „Mnogi Kinezi poznaju Sovjetski Savez iz pedesetih godina i imaju utisak da dolaze do istomišljenika“, smatra Arlt.
„Tokom protekle dve godine ubrzano se razvija takozvani crveni turizam“, nastavlja list. „Oni (kineski turisti) prate tragove Lenjina: posećuju kuću u Uljanovsku u kojoj je rođen, univerzitet u Kazanju, Sankt Peterburg — mesto Oktobarske revolucije 1917. i njegov mauzolej na Crvenom trgu ispred zidova Kremlja u Moskvi.“
Volfgang Arlkt smatra da u narednih pet godina Rusiju očekuje još veći priliv turista iz Kine. Na kraju krajeva, osim novca i istorije, za njih je, prema rečima eksperta za Kinu, važno da se u Rusiji osećaju bezbedno. Zapadna Evropa mnoge kineske turiste povezuje sa vestima o migracionoj krizi, terorističkim napadima i uličnim pljačkama, naglašava „Špigl“.