Trenutno u Danskoj ima 2.030 elektropunjača za električna vozila, što je za dva više više od 2.028 običnih benzinskih stanica, zaključak je izveštaja Danske energetske asocijacije.
„Naravno, to je prilično simbolično, ali ta brojka ipak pokazuje da se infrastruktura sve više popravlja“, rekao je Lerke Flader, šef Danske asocijacije za električna vozila.
Ali dok infrastruktura električnih vozila cveta, čini se da je krajnja perspektiva tržišta električnih vozila u toj nordijskoj zemlji prilično mračna. Nedavno je prodaja električnih automobila u Danskoj opala, nakon što je Vlada odlučila da smanji subvencije za električna vozila. Do sada je tokom 2017. godine u Danskoj prodato samo 182 električna automobila, od čega samo 17 privatnim korisnicima, što je veliki pad u odnosu na 4.605 prodatih 2015. godine, objavio je „Kopenhagen post“.
Pad je kasnije pripisan ljudima koji su odustali od kupovine električnih automobila zbog smanjenja subvencija, dok Larke Flader tvrdi da je naknadno uvedeni poreski režim „potpuno ubio tržište“.
I dok se čini da je Vlada shvatila svoju pogrešnu procenu i da, navodno, trenutno revidira kontroverzni porez, susedna Norveška, početkom godine, postala je prva zemlja na svetu u kojoj su elektronska vozila nadmašila tradicionalne automobile na fosilna goriva.
Ironično je što Norveška, najveći proizvođač nafte u Zapadnoj Evropi, takođe ima i najzeleniji automobilski vozni park na svetu, sa 500.000 električnih i hibridnih automobila, od čega je 100.000 čisto električnih vozila. Vlada Norveške obećala je da će do 2025. godine eliminisati sve nove automobile na fosilna goriva. S obzirom da 98 odsto norveške električne energije dolazi od hidroenergije, kod električnih vozila gotovo da nema emisije ugljen-dioksida.
U Švedskoj, još jednoj nordijskoj naciji, takođe nema sumnje da će električna vozila postati glavna u narednoj deceniji. Početkom ovog meseca, „Volvo“ je napravio istorijsku posvećenost ukidanju konvencionalnih automobila nakon 2019. godine, sa planovima da će do 2025. godine prodati najmanje jedan milion vozila na električnu energiju, uključujući i čisto električna i hibridna vozila.
Danska je globalni lider u vetroelektranama, ali ogromni porez na vozila od 180 odsto čini se da i dalje predstavlja nepremostivu prepreku za budućnost električnih automobila. U Danskoj je „E.ON“ daleko najveći snabdevač sa više od 1.300 mesta za punjenje širom te nordijske zemlje.
Savremeni električni automobil obično se napuni od nula do 80 odsto za oko 30 minuta.