Most se srušio manje nakon od dve nedelje pošto je predsednik Kenjata posetio mesto u okviru svoje kampanje pre opštih izbora u avgustu. Kenjata se ponovo kandidovao za predsednika, a fokus njegove kampanje je na infrastrukturnim projektima, poput nove železnice između Najrobija i luke Mombase.
Section of Sh1b #SigiriBridge in Budalangi, Busia County collapses 11 days after it was inspected by President Kenyatta and DP Ruto. pic.twitter.com/dJqsUheDUb
— Citizen TV Kenya (@citizentvkenya) June 26, 2017
Predsednik je obećao da će izgraditi most u Busiji nakon što se u tom okrugu prevrnuo čamac koji je prevozio 11 osoba. U nesreći su poginuli svi putnici.
Rušenje nije dobra vest za kineske kompanije koje posluju u Africi. Tokom protekle decenije, kada su kineske kompanije dobijale više ugovora za izgradnju puteva i realizaciju drugih infrastrukturnih projekata širom kontinenta, kineski zvaničnici i kompanije su radili na poboljšanju reputacije, jer su firme bile optuživane za loš kvalitet radova i slabe sigurnosne standarde.
Sh1.2b Bridge collapses days after Uhuru inspection — PHOTOS — Daily Nation https://t.co/vC7apbM7xM#SigiriBridge pic.twitter.com/pfM0fTQxYe
— Daily Nation (@dailynation) June 26, 2017
Kineske kompanije su gradile i deonice puta u Zambiji, koje je sprala kiša 2009. godine, i bolnicu u Angoli, koja je evakuisana 2010. godine zbog bojazni lokalnih zvaničnika da će se srušiti.
Pomenuti most, dužine 100 metara, gradila je kineska kompanija „Ouversiz endžiniring grup“, podružnica „Čajna rejlveja“, jedne od najvećih građevinskih kompanija na svetu, a angažovale su je kenijske vlasti. Kompanija je radila sa britanskom neprofitnim organizacijom „Sigurniji svet“ kako bi kroz razgovore sa lokalnim stanovništvom rešavala sve probleme u vezi sa projektom.
Sigiri bridge will significantly reduce deaths and make it easier for the residents to access markets, schools and hospitals. pic.twitter.com/WDzAebmQQI
— Uhuru Kenyatta (@UKenyatta) June 14, 2017
„Ovo je vrlo neobično, jer su ispunjeni svi standardi i specifikacije koje je tražio poslodavac“, rekao je rukovodilac projekta Džerom Hua za kenijske novine „Nejšen“. „Mi imamo iskusne inženjere i jednako smo zbunjeni zbog onoga što se dogodilo. Nadamo se da ćemo pronaći uzrok problema i ispraviti štetu.“
Kompanija je saopštila da most, koji je prvobitno trebalo da bude završen sledećeg meseca, može da se popravi, ali da će cena njegove izgradnje, koja je prvobitno iznosila 1,2 milijarde šilinga, verovatno biti povećana.