Testiranje bi trebalo da počne pre kraja ove godine, kaže za Sputnjik zamenik direktora jedne od kompanija koje se bave razvojem aviona — „Tehnodinamika holding kompani“, Igor Nasenkov.
„Imamo mnogo razloga da se nadamo da ćemo moći avion da testiramo do kraja godine“, rekao je Nasenkov dodajući da je još uvek rano pričati o masovnoj proizvodnji „Berijeva A-100“.
Zamenik ministra odbrane RF Jurij Borisov izjavio je u maju da bi testiranje potpuno novog ruskog aviona „Avaks“ moglo da počne već u julu.
„Berijev A-100“, koji je pravljen po uzoru na transportni avion Il-76MD-90, prvi put je testiran u letu u vazdušnoj laboratoriji aprila ove godine.
„Berijev A-100“ je nova generacija aviona za rano radarsko upozorenje i kontrolu i praćenje ciljeva, uključujući i američke F-22 i F-35 stelt letelice i površinske brodove, i ima za zadatak da obavesti komandne centre o dešavanjima u vazduhu i na morskoj površini.
Novi avion je već poznat kao „leteća gljiva“, zbog karakteristične rotirajuće kupole radara iznad trupa i predstavlja nadogradnju svog prethodnika A-50, koji je prvi put poleteo 1978, a u operativnu upotrebu ušao 1984. godine.
Avionika i konfiguracija ove letelice su slične kao kod prethodnika, ali je „Berijev A-100“ izgrađen na bazi sasvim novog multilateralnog radarskog uređaja koji može da detektuje neprijateljske avione udaljene i od 600 kilometara, a brodove na udaljenosti od 400 kilometara.
Ministar odbrane Sergej Šojgu je ranije izjavio da, u sklopu tekućih procesa, Rusija planira da napravi dva aviona „Berijev A-100“ — leteću laboratoriju i test-avion.