„Kupujte naš proizvod, dobar srpski proizvod“, poručio je građanima premijer i izabrani predsednik Srbije Aleksandar Vučić, tokom svečanog predstavljanja novog „fijata 500L“ u krugu fabrike u Kragujevcu. Vučić je tada rekao da je uveren da će „novi fijat 500 naći put do srca ljudi“.
Kada su u pitanju njegovi „saborci“ u vladi Srbije, moglo bi se reći da im dosadašnji model „fijata 500L“, koji se mnogo ne razlikuje od novog, baš i nije prirastao srcu. Niko od članova njegovog kabineta ne vozi domaći automobil.
Prema podacima iz izveštaja o imovini funkcionera, objavljenom na sajtu Agencije za borbu protiv korupcije, od 20 članova vlade, računajući i premijera, čak 12 je prijavilo da nema automobil.
Tako su bez automobila predsednik Vlade Vučić i tri od četiri potpredsednika Vlade — Ivica Dačić, Rasim Ljajić i Nebojša Stefanović.
Potpredsednica Vlade i ministar građevinarstva Zorana Mihajlović vozi „tojotu PAB4“, kao i ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić. Pored ženskih članova vlade koji preferiraju „japance“, istog „ukusa“ je i ministar bez portfelja zadužen za regionalni razvoj i koordinaciju rada javnih preduzeća Milan Krkobabić, koji vozi „tojotu korolu“. Ostali muški članovi Vučićevog kabineta su naklonjeni nemačkim proizvođačima.
Tako ministar privrede Goran Knežević vozi „opela insigniju“, ministar poljoprivrede i zaštite životne sredine Branislav Nedimović „folksvagen polo“, a ministar finansija Dušan Vujović je prijavio dva automobila, „BMV iks 5“ i „mercedes C320“.
Dva automobila, takođe „nemce“, vozi i ministar omladine i sporta Vanja Udovičić — „mercedes benc“ i „opel korsu 1,4“.
Ništa bolje domaći „fijat 500 L“ nije prošao ni kod drugih „viđenijih“ funkcionera, gde nemački, takođe, imaju primat. Tako je odlazeći predsednik Srbije Tomislav Nikolić prijavio „mercedes benc C320“, a budući šef BIA, Bratislav Gašić, vozi „audi ku-7“.
I dok predsednica Skupštine Srbije Maja Gojković nema automobil, šef poslaničke grupe vladajućeg SNS-a Aleksandar Mitrović poseduje dva „nemca“ — „audi A4“ i „pasata 2000“.
Jedna lasta koja ne čini proleće, mogao bi unekoliko biti bivši šef poslaničke grupe SNS-a, Zoran Babić, koji je prijavio dva automobila „hjundai tukson“ i „jugo koral““ koji je na dugačkoj listi stranih marki skromno spasavao čast domaćim automobilima.