Veliki broj ljudi počinje dan brzim skrolovanjem kroz Fejsbuk, ali pitanje je koliko ste zavisni od promena statusa.
Najnovije istraživanje je pokazalo da Fejsbuk izaziva zavisnost kao cigarete ili čokolada, i da sam pogled na logo izaziva žudnju kod nekih korisnika, piše „Ivning standard“.
Otkriveno je da pojedince od pogleda na plavi logo Fejsbuka obuzimaju žmarci, zbog čega postaju zavisnici kojima je nemoguće da se odupru „logovanju“.
Teškim zavisnicima od društvenih mreža dovoljno je da vide samo ikonicu slova „F“ pa da prekinu ono što su do tada radili i na brzinu se uloguju na Fejsbuk.
Istraživači Univerziteta Vrije u Amsterdamu ispitivali su 200 ljudi i otkrili da kod čestih korisnika Fejsbuka pogled na logo izaziva spontane „hedonističke reakcije“.
Ovi receptori zadovoljstva su slični onima koje imaju strastveni pušači kad vide upaljenu cigaretu.
Za manje redovne korisnike ove društvene mreže utvrđeno je da su potpuno ravnodušni kad vide Fejsbukov logo.
Usledio je eksperiment, objavljen u časopisu „Sajber psihologija, ponašanje i društveni mediji“, koji je merio želju korisnika Fejsbuka smatrajući da postoji direktna veza između nivoa žudnje i reakcije na logo.
„Nalazi u ovoj studiji su u skladu sa prethodnim istraživanjima o signalima gladi koje izaziva hrana, poput čokolade ili supstance kao nikotin“, rekla je koautorka studije dr Brenda Vajderhold.
Istraživači Univerziteta u San Dijegu utvrdili su da provođenje vremena na Fejsbuku ima izrazito negativne efekte poput smanjenja mentalnog zdravlja i zadovoljstva životom.
U studiji su analizirani korisnici Fejsbuka duže od dve godine, i posmatrano je kako se oni ponašaju posle korišćenja društvene mreže.
Više od 5.000 volontera je odgovaralo na pitanja o životnim zadovoljstvima, mentalnom i fizičkom zdravlju i indeksu telesne mase.
Rezultati su pokazali da, za razliku od onih koji imaju prijatelje u realnom životu, druženje preko Fejsbuka povećava osećaj izolovanosti.