Pukovnik Janković je rekao Tanjugu da će „migove“ remontovati u Srbiji zajedno sa kolegama iz Rusije po istom modelu kao što je to urađeno sa pet naših „migova 29“ tokom 2007. i 2008. godine.
„Apsolutno smo spremni da to uradimo dobro, profesionalno i odgovorno kao i prošli put, čak i bolje. Nesumnjivo je da naša strana može taj posao da uradi kvalitetno“, naglasio je čelnik Vazduhoplovnog zavoda, institucije koja je prošle godine proslavila vek postojanja.
Janković ističe da zbog ugovora ne može da iznosi detalje o predstojećem poslu, jer bi za to morala da se složi i ruska strana, ali je rekao da će Srbija uraditi „isključivo deo radova koji može kvalitetno da obavi, dok će ostalo biti demontirano i poslato na remont u Rusiju“.
Prema njegovim rečima, po završetku remonta u Rusiji, sve će biti vraćeno u Srbiju i ići će po ranijem modelu — montaža, završna ispitivanja na zemlji i završna letna ispitivanja, objasnio je pukovnik.
Reč je o remontu šest „migova“ iz sastava Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije, kao i postojeća četiri „miga“ koja će biti opremljena najsavremenijim naoružanjem, radarima, optoelektronskim sistemima i uređajima veze, a ceo posao koštaće Srbiju 185 miliona evra, rečeno je ranije Tanjugu u Ministarstvu odbrane.
Kako je rekao Janković, predstojeći remont biće dobra prilika da nauče nešto novo od kolega iz Rusije, s obzirom na to da su oni konstruisali taj avion i remontuju ga tolike godine.
Rusi više puta bili u „Momi“
Janković je rekao da su predstavnici Rusije više puta boravili u „Momi“, kako bi sagledali njegove kapacitete, da su svaki put izveštaji bili jako pozitivni i da bi u nekom trenutku zavod mogao da dobije i sertifikat za kompletan remont aviona „mig 29“.
Dodaje, ipak, da za to treba dosta vremena i novca i da bi to moglo da se realizuje etapno.
„Očekujem bolje dane za 'Momu Stanojlović' i vojno vazduhoplovstvo, a za to imamo i konkretne razloge — treba da stignu 'migovi 29', kupili smo ruske helikoptere Mi-17, a očekujemo i ’Erbasove‘ helikoptere H145M. Pored toga, ima izgleda da se nabave i PVO sredstva…“, kaže Janković i ističe da je premijer Aleksandar Vučić pre nekoliko dana doneo odluku da vlada obezbedi četiri miliona evra za investiciona ulaganja u „Momu“ radi podizanja njegovih kapaciteta.
Objašnjava da je Zavod osposobljen da kompletno remontuje avione „mig 21“, ali i „galeb“, „super galeb“, „orao“, „utva-75“ i „jastreb“, kao i helikoptere „gazela“ i „Mi-8“, a dobrim delom i „Mi-17“.
Uz to, ističe, Zavod je na dobrom putu da postane regionalni servisni centar za helikoptere — francusku „gazelu“ i ruski „Mi-8/17“.
„Još od 2010. u više kontakata i razgovora sa predstavnicima kompanije ’Erbas helikopters‘ pokušavali smo da sertifikujemo zavod kao regionalni centar, ali iz raznih razloga nismo uspeli. Svaki put smo od njihovih stručnjaka dobijali pohvale, ali lično mislim da je tu bilo i političkih motiva“, naveo je pukovnik.
Janković kaže da je u ugovoru o nabavci devet novih „Erbasovih“ helikoptera H145M predviđena i industrijska saradnja sa „Momom“, ali i da zavod postane regionalni centar za remont helikoptera „gazela".
Naglasio je da je još od uvođenja „gazele“ u jugoslovensko naoružanje „Moma“ remontovao te helikoptere i pripadajuće motore „astazu“, te da proizvodi i 1.175 pozicija raznog gumeno zaptivnog materijala i metalnih delova za taj helikopter.
Kada je reč o saradnji sa „Helikopterima Rusije“ u narednih mesec dana se očekuje i početak operacionalizacije ranijih dogovora.
Izvor: Tanjug