00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Pretvorio auto u motor i preživeo pustinju (foto)

© Fotolia / Rechitan SorinPeščane dine u Sahari
Peščane dine u Sahari - Sputnik Srbija
Pratite nas
Da sam krenuo peške, sigurno bih umro, rekao je preživeli Francuz zarobljen u marokanskoj pustinji.

„Bio sam u onome što bismo nazvali ’mod preživljavanja‘. Morao sam, jer bih inače umro. Nisam mogao da se vratim peške, ne bih uspeo“, rekao je Emil Lero, čija je priča o neverovatnom opstanku u pustinji šokirala svet.

Krater, Turkemistan - Sputnik Srbija
Vrata pakla: Džinovska vatrena rupa u srcu pustinje (video)

Francuz je postao slavan nakon što je na izvanredan način uspeo da preživi surovost marokanske pustinje izgradnjom motocikla služeći se samo delovima svog pokvarenog automobila. To je učinio služeći se samo rukama, a transformisao je svoj „sitroen“ u improvizirani motor kao što bi to mogli da učine jedino izuzetno vešti mehaničari.

Emil Lero je 1993. odlučio da doživi avanturu i krenuo je da se vozi svojim „sitroen 2CV“ od grada Tanta u Egiptu u smeru marokanske pustinje. Međutim, četrdesettrogodišnjem električaru ništa nije išlo onako kako je zamislio.

Nakon što je sišao sa asfaltirane ceste u Egiptu, te krenuo na „of roud“ puteve, slupao je svoj automobil i ostao zaglavljen usred ničega.

Shvativši da će uskoro umreti ako ništa ne preduzme, odlučio je da napravi improvizovani motocikl od svog uništenog automobila.

Verovatnoća da neko naiđe je bila gotovo nikakva, a Emil je sa sobom imao zaliha vode i hrane dovoljne da, ako ih rastegne, izdrži deset dana. Nakon pažljivog razmatranja svih mehaničkih i fizičkih prepreka koje je morao da pređe, odlučio je da se prvo odmori, a zatim da započne rad na svom improviziranom motociklu idućeg jutra.

Vožnja u rikverc

Počeo je da rastavlja „sitroena“ uz osnovni alat koji je sa sobom imao. Prvo je skinuo karoseriju, kojom se koristio kao skloništem za vreme oluje. Radeći po jakom suncu u košulji sa kratkim rukavima, sam je napravio rukave od para čarapa i nastavio je da radi na svom „izumu“.

Svojim genijalnim inženjeringom uspeo je zadnji branik automobila da pretvori u rudimentarno sedište, da skrati šasiju i da smesti motor i menjač u sredinu, stvarajući tako vozilo koje bi mogao da vozi dovoljno dugo da ga izvede iz opasnosti.

Međutim, ono što je bilo posebno komplikovano u izradi je bio prenos bubnja koji pokreće zadnji točak trenjem, a zakoni fizike prisilili su Emila da motor vozi samo u rikverc.

Čini se gotovo nemogućim da je neko uspeo da sastavi motor usred pustinje, bez električnih alata, bez bušilice ili opreme za zavarivanje. No, Emil je uspeo da napravi vozilo na dva točka koristeći se samo zašrafljivanjem tih delova zajedno. Pustolov koji je preživeo, počeo je rad na svom projektu, nadajući se će biti gotov za tri dana, ali je uspeo tek nakon 12 dana mukotrpnog rada.

Kazna zbog dokumenata

Sa samo pola litre vode koliko mu je ostalo, počeo je da vozi svoj motocikl van pustinje. Posle celodnevne vožnje, Emila su primetili marokanski policajci koji su ga odveli do najbližeg sela. Paradoksalno, iako su mu pomogli, kaznili su ga zbog toga što je preživeo.

Napisali su mu kaznu zato što registarski dokumenti za njegov automobil nisu odgovarali onome što je vozio.

Iako se njegova priča pojavila na francuskoj televiziji, Lero nije hteo da zarađuje na svom podvigu. On danas živi u severozapadnoj Francuskoj i izbegava pustinjska područja.

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala