Istraga u Ukrajini zbog malverzacija tokom remonta hrvatskih „migova“

CC BY-SA 2.0 / Flickr/Dennis Jarvis / Hrvatski vojni avion-ilustracija
Hrvatski vojni avion-ilustracija - Sputnik Srbija
Pratite nas
Ukrajinsko tužilaštvo već tri dana sprovodi istragu u zavodu „Ukrspeceksport“ u Odesi, a pod istragom je i remont 12 hrvatskih „migova“.

Predstavnik Tužilaštva u Odesi Oleksandar Žirnosenko rekao je da se istraga sprovodi zbog sumnji da su vodeći ljudi zavoda krivotvorili remontnu dokumentaciju i tehniku.

Ministarstvo inostranih poslova Rusije - Sputnik Srbija
Moskva: Nismo isporučivali S-300 Hrvatskoj

„Takođe se sumnja u korupciju i mnoge druge nazakonite radnje vezane uz delatnost preduzeća“, rekao je Žirnosenko.

Prema navodima ukrajinskih medija, istražitelji su u hangaru zavoda „Ukrspeceksport“ pronašli jedan „mig 21“ oružanih snaga Angole, za koji se tvrdilo da je nestao.

Dosadašnja istraga u Hrvatskoj — koju sprovode Vojna policija i Državno tužilaštvo — utvrdila je da je zastupnik ukrajinskog zavoda u Hrvatskoj članu Ministarstva odbrane Hrvatske, koje je odabralo koji će zavod dobiti posao remonta, dao mito. Sudski proces je u toku.

Osim toga, istražitelji Vojne policije dosad su uz pomoć Bugarske utvrdili kako je ukrajinska strana falsifikovala dokumentaciju za četiri avionska trupa i da su trupovi oko pet godina stariji nego što piše u propratnoj dokumentaciji, piše „Jutarnji“.

Kolinda Grabar Kitarović - Sputnik Srbija
Kolindu brine stanje hrvatskih borbenih aviona

Kako bi se prikrila malverzacija na trupovima i ostalim delovima, „prekucani“ su serijski brojevi i dodati novi. Hrvatska je u ukrajinski zavod poslala svojih sedam aviona na remont. S obzirom na slučaj angolskog „miga“ koji je zamenjen, sada se otvara pitanje je li isto učinjeno i s hrvatskim, te je li samo deo ili su svi zamenjeni, navodi „Jutarnji list“.

Hrvatska je od Ukrajine kupila pet „migova 21“ koji su nakon otkrića o loše izvedenom remontu prizemljeni. Posledice tako napravljenog remonta su već poznate — ratno vazduhoplovstvo u pravilu ima na raspolaganju četiri aviona, kvarovi su konstantni, a pilotima se motori sve češće gase u vazduhu.

Sada je na ukrajinskim istražiteljima koji su izuzeli svu dokumentaciju da utvrde jesu li remonti zaista krivotvoreni. Rezultati te istrage vrlo su važni jer bi to Hrvatskoj mogla da bude podloga da od Ukrajine traži povrat 132,9 miliona kuna, koliko je plaćeno pet „novih“ „migova“ i remont njih dvanaest, naveo je „Jutarnji“.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala