Prvi zadatak istražnih organa biće ispitivanje uzroka gubitka pogonske sile „Rols Rojsovog“ motora, ali i reakcije pilota, piše list pozivajući se na svoja saznanja.
Rasvetljavanjem teške vazduhoplovne nesreće bave se specijalne komisije Generalštaba i Ratnog vazduhoplovstva, Inspektorat odbrane kao i Više javno tužilaštvo u Šapcu.
Članovi ovih timova u subotu su izašli na mesto pada aviona i nastavili prikupljanje rasutih delova letelice, uzimanje izjava od meštana i fotografisanje njive na koju se srušio avion. Vojnim komisijama nije određen rok za sastavljanje izveštaja, već su dobile odrešene ruke u pogledu trajanja istrage.
List navodi i da će članovi vojnih komisija svoj rad bazirati na otkrivanju uzroka nagle promene pravca leta, ali i na potrazi za odgovorom zašto se posada nije katapultirala iz letelice koja se strmoglavo kretala ka tlu. Za ovaj deo istrage ključnu ulogu ima video-snimak, koji su sa zemlje napravili očevici udesa. Prve procene govore da je „supergaleb“ imao zasad nepoznati problem sa motorom i to u delikatnom trenutku zaokreta letelice.
Pod lupom komisija biće i okolnosti na osnovu kojih su piloti doneli odluku da ne napuste letelicu uprkos obrušavanju. Nije isključena ni mogućnost da su Ćulibrk i Pandurović do poslednjeg trenutka pokušavali da „izvade“ avion, ali i da izbegnu naseljene delove sela, pišu „Novosti“.
Izvor: Novosti