Ovo je prvi put da je jedan tako veliki putnički avion sleteo na zagrebački aerodrom.
Inače, nakon više od 35.000 različitih testiranja novog terminala, uključujući i probna sletanja i poletanja aviona s putnicima u poslednjih desetak dana, u utorak rano ujutro, u 5.50 sati, s novog je terminala je poleteo prvi avion u redovnom saobraćaja, iz Zagreba za Dubrovnik nacionalnog prevoznika „Kroacija erlajns“, koji će u toj vazdušnoj luci činiti oko 55 posto ukupnog prometa.
Na zagrebački aerodrom će dolaziti avioni još 22 avio-kompanije, među kojima Katar ervejs, čijim letom je jutros u Zagreb sleteo prvi avion na novi terminal, preneli su hrvatski mediji.
Gradnja novog terminala trajala je tri godine i dovršena je u planiranom roku, te je to i najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj u zadnjih deset godina u koji je uloženo oko 300 miliona evra.
Iza investicije stoji konzorcijum firmi.
Novi terminal prostire se na površini od 65.000 metara kvadratnih na četiri sprata s prepoznatljivim talasastim krovom, a uz 30 šaltera za prijavu i devet prolaza za bezbednosni pregled putnika, osam mostova za avione i tri stanice za manje avione, sortirnicu za prtljag, ugostiteljske sadržaje i prodavnice, više od hiljadu mesta za parkiranje, prostor za molitvu i drugo, zagrebački aerodrom prvi omogućuje i direktan ulazak putnika iz zgrade u avion.
Aerodrom je projektovan za pet miliona putnika u prvoj fazi, s mogućnošću povećanja njihova broja do osam miliona.
Izvor: Tanjug