Traktor „Kirovec“ nije samo najjači i po brojnim performansama najbolji traktor Sovjetskog Saveza, već je on postao vrlo tražen i kao izdržljivo i jako industrijsko vozilo. Naime, na osnovama modela K-700 i nekih modifikacija, napravljeno je mnogo različitih poljoprivrednih, šumarskih, građevinskih pomoćnih vozila. „Kirovec“ je uvek bio neobično tražen.
„Taj traktor nije bio samo neobično prilagodljiv različitim geografskim i vremenskim uslovima po čitavom SSSR-u, već je ostavio svoj trag i na poljima Amerike, Kanade, Australije, Evrope, pa čak i na Kubi. Pojedini naši traktori su radili kao tegljači na aerodromima na Antarktiku“, kaže za Sputnjik Sergej Serebrjakov, direktor Traktorskog zavoda iz Sankt Peterburga.
Danas postoje modifikacije tog traktora, prilagođene za rad na naftnim poljima i elektro-energetskim kompleksima za čišćenje snega, i uopšte u svakoj sferi gde su neophodne pouzdanost i snaga.
Savremeni „kirovec K-744R“ je principijelno nova mašina, koja postepeno menja čuveni K-700 u industriji Rusije, ali i van granica te zemlje. Danas se proizvodi čak 8 različitih modifikacija K-744R, kao i 18 tipova drugih industrijskih vozila.
„Za poslednje tri godine povećali smo broj zaposlenih i danas ih je više od 2.600. U proseku naši radnici imaju 36 godina. Plate su takođe porasle“, kaže direktor zavoda Sergej Serebrjakov.
Jedan od osnovnih principa kadrovske politike Peterburskog zavoda za proizvodnju traktora je podrška mladim stručnjacima. Za poslednje dve godine, Zavod je uspostavio vezu sa brojnim univerzitetima i višim školama i zahvaljujući tome je više od 250 studenata imalo priliku da obavi stručnu praksu.
„Imamo odeljenja koja pripremaju studente za rad u našim pogonima po celoj Rusiji, tačnije na poljoprivrednim fakultetima u Irkutskoj, Uljanovskoj, Volgogradskoj oblasti“, dodaje Serebrjakov.
Zavod radi na tome da stalno bude u toku sa novostima u oblasti nauke i da sva moguća i dostupna dostignuća uključi u proizvodni proces, kako bi Rusija mogla da računa na povećanje efikasnosti u oblasti poljoprivrede.
Traktor „kirovec“ je danas vrlo savremena mašina, najpre zahvaljujući stalnoj modernizaciji procesa proizvodnje i samih pogona. Takođe, Zavod nudi servisiranje apsolutno svakog, pa i najmanjeg problema koji korisnik uoči tokom upotrebe traktora.
„Poredili smo ’kirovec‘ na polju u radnim uslovima sa američkim traktorima. Naši traktori ostvaruju 13 odsto veće prinose i troše do 10 odsto manje goriva. Ako uzmemo u obzir i cenu servisiranja, onda je naš traktor daleko najpovoljniji“, zaključuje Sergej Serebrjakov.
Zato ne čudi što se „kirovec“ vraća na polja različitih država, poput Kanade, Australije, Poljske, Francuske. Veliki uspeh je ponovno uspostavljanje saradnje sa Kazahstanom, gde je prošle godine isporučeno 150 ruskih traktora, a 2017. godine će biti isporučeno više od 200.