Neophodno je, ističe Sultanov, da održavanje pruga bude u skladu sa pravilnicima u Srbiji, ali i sa evropskim pravilima jer su u pitanju međunarodni evropski koridori koje RŽD internešenel rekonstruiše u Srbiji.
„Nekoliko firmi smo već istraživali što se tiče referenci, kapaciteta, resursa i inženjera, a u užem izboru ostale su dve-tri firme. Nadam se da će u toku prve polovine godine biti doneta odluka, te da će u roku šest meseci ta procedura biti i završena“, precizirao je sagovornik Sputnjika.
On nije mogao da otkrije o kojim je firmama reč, napominjući da je jedan od kriterijuma koji se podrazumeva da kompanija ima odgovarajuću licencu i sertifikate u skladu sa zakonodavstvom Republike Srbije. Na pitanje kada će moći da saopšti naziv kompanije za koju se RŽD internešenel odlučio odgovara:
„Nadam se u narednih nekoliko meseci. Imamo unutrašnje korporativne procedure. Posle tih procedura to bi moglo da bude završeno.“
Sultanov dodaje da je ZGOP, koji se pominjao u medijima, već promenio vlasnika i da je Vlada Srbije donela o tome odgovarajuću odluku.
Sultanov takođe ističe da RŽD internešenel još nije doneo odluku o biznis i finansijskom modelu realizacije ovog projekta, ali da će to svakako biti u vidu saradnje sa srpskim partnerima.
„To će biti srpsko preduzeće, a kad odredimo biznis model, saopštićemo javnosti“, napominje zvaničnik ruske kompanije.
Upitan da li bi model mogao da bude pola-pola, budući da je prvi potpredsednik kompanije Aleksandar Mišarin nagovestio da bi deo mogao biti ostavljen srpskim partnerima, Sultanov kaže:
„Nije u pitanju samo održavanje pruge. U pitanju je činjenica da smo u Srbiji ostvarili takav kapacitet da imamo mnogo mehanizacije, imamo ljude, kadrove, trenirane podizvođače koji već znaju kakvom brzinom i kvalitetom radimo i šta zahtevamo. Vidite i našu saradnju sa Ministarstvom za infrastrukturu i Železnicama Srbije, koja je već dala velike rezultate — uštedeli smo novac, pustili prugu mnogo pre ugovorenih rokova, nabavili 27 dizel motornih garnitura, isto pre rokova. Ne pričamo samo o održavanju pruga, održavanje je samo deo te priče, ali mi bismo želeli da ovde bude neka baza, da srpski ljudi i srpska preduzeća mogu da ove delatnosti kojima se mi bavimo rade i u Srbiji, kao i u drugim zemljama. Održavanje pruge jeste jedna od osnovnih delatnosti, ali su to i klasični tenderi u Srbiji i van nje.“