Ledolomac kog je naručila Federalna agencija za morski i rečni prevoz počeo je da vodi brodove duž zamrznutih voda ruskog severa u februaru 2016.
Ledolomci Projekta 21900 M, od kojih je vodeći „Vladivostok“, mogu da se probijaju kroz led debljine do metar i po. Oni su konstruisani za mnoge svrhe u ledenim vodama, kao što su pratnja brodova velikog kapaciteta, vuča, gašenje požara na brodovima i objektima na moru, brzi odgovor na pozive u pomoć i prevoz tereta.
Dmitrij Zaharov, glavni ekspert službe za odnose sa javnošću Ujedinjene brodogradilišne korporacije, koja je vlasnik Brodogradilišta „Viborg“, rekao je za „Sputnjik“ da je „Vladivostok“ najmoćniji dizel-električni ledolomac na svetu.
„Izrazite karakteristike brodova Projekta 21900 M, koje ih odvajaju od drugih dizel-električnih ledolomaca su maksimalna automatizacija svih procesa, neograničen prostor rada i sposobnost da idu kroz led debljine do metar i po. Takođe su konstruisani da budu što je moguće udobniji za posadu, sa prostranim kabinama, odvojenim toaletima i visokokvalitetnim enterijerom. U Rusiji do sada nije bilo broda koji bi mogao da se takmiči sa ’Vladivostokom‘ u smislu udobnosti“, kaže Zaharov.
On je dodao da je aktuelni transport Rusije u arktičkoj oblasti oživeo brodogradilišnu industriju.
„Moglo bi se reći da je obnova flote bila izazvana rastućom ulogom Severoistočnog prolaza kao najkraćeg brodskog puta između Evrope i Azije. Korporacija trenutno gradi tri nova ledolomca 60MV upravo za ovo područje. Drugi katalizator je projekat na Arktiku sa tri nova plovila koja se za tu svrhu grade u brodogradilištu Arktek Helsinki. Treći katalizator je potreba da se poveća vojno prisustvo u regionu. Očekuje se da brodogradilišta Severozapada izgrade čitavu flotu specijalizovanih patrolnih brodova da bi olakšale ovaj zadatak“, objašnjava Zaharov.
Sve u svemu, on pretpostavlja da je Korporacija u stanju da blagovremeno reaguje na potrebe i vlade i privatnih kompanija, izgradnjom ledolomaca, uslužnih brodova i pomorske opreme koja bi odgovarala njihovim potrebama. I jasno je da Arktik nudi neke zaista dobre izglede za ruske brodograditelje i Rusiju u celini.