Otkrivena planeta čija godina traje devet dana

© Foto : NASA Goddard Space Flight CenterVid Zemli s orbitы Lunы
Vid Zemli s orbitы Lunы - Sputnik Srbija
Naučnici sa Instituta za astronomiju na Kanarskim ostrvima otkrili su stenovitu planetu udaljenu od Zemlje oko 32 svetlosne godine.
Hipotetička Planeta Devet - Sputnik Srbija
Misteriozna deveta planeta možda „pomera“ Sunčev sistem

Egzoplaneta je zbog svoje veličine ušla u kolokvijalnu kategoriju „superzemlje“. Naime, pretpostavlja se da je njena masa 5,4 puta veća od Zemljine, kruži oko crvenog patuljka GJ 536, a godina joj traje samo devet dana.

Planeta koja je nazvana GJ 536 b trenutno je jedina otkrivena u potencijalno većem sistemu. Iako se ona ne nalazi u zoni optimalnoj za razvoj života, naučnici se nadaju da će njeni susedi, čije postojanje tek treba da bude potvrđeno, biti u znatno boljoj poziciji.

„Stenovite planete se često pronalaze u grupama, pogotovo oko zvezda ovoga tipa, tako da smo sigurni da ćemo naići na planete koje su udaljenije od svog sunca i čija godina traje najmanje sto dana, pa do nekoliko zemaljskih godina“, rekao je istraživač Alejandro Suarez Maskarenjo.

Astronomi se nadaju da će oko zvezde GJ 536 pronaći sistem sličan „Trapistu 1“, koji u svom sastavu ima tri stenovite planete u zoni pogodnoj za razvoj života.

Naime, GJ 536 b je preblizu svoje zvezde da bi se život kakav poznajemo mogao da se razvije, dok se tzv. zlatokosa zona nalazi iza njene orbite.