Gornostajev kaže da je zbog pokušaja zapadnih mejnstrim medija da monopolizuje informacioni medijski prostor Rusije i Kine veoma važno da se sarađuje, naročito u oblasti pokrivanja međunarodnih tema, kao i bilateralne saradnje i projekata u ekonomiji, kulturi, obrazovanju, nauci i saradnji regiona Rusije i Kine.
On je istakao da novinska agencija „Rusija sevodnja“ već radi na razmeni sadržaja sa vodećim kineskim medijima, kao što su „Čajna dejli“, agencija „Sinhua“, Kineska informativna agencija (KIA) i Međunarodni radio Kine (MRK).
„Zaključeni su sporazumi o partnerstvu, razvijaju se zajednički projekti, uključujući i u savremenim multimedijalnim formatima. Mi to izuzetno cenimo i otvoreni smo za dalju saradnju“, rekao je on.
On je dodao da bi bilo korisno da se stvore zajednički medijski proizvodi.
„Već smo razgovarali sa predstavnicima agencije ’Sinhua‘ o mogućnosti stvaranja zajedničkih vesti u energetskom sektoru, što je posebno važno zbog povećanja saradnje između naših zemalja i kompanija u industriji nafte i gasa. Spremni smo da se vratimo na tu temu“, naglasio je Gornostajev. On je dodao da je „Rusija sevodnja“ otvorena za saradnju sa drugim kineskim medijima.
Zajednički brend
Direktorka ruske službe vesti Međunarodnog radija Kine Lu Jan istakla je važnost stvaranja zajedničkog brenda i izrazila spremnost za proširenje saradnje između MRK i agencije „Rusija sevodnja“.
„Možemo da stvorimo svoje brendove… Već realizujemo brend. Prema rečima zamenika glavnog urednika agencije ’Rusija sevodnja‘ neophodno je da se stvori novi imidž kako bi se privuklo što više medija u Rusiji i Kini. Mislim da je to neophodno. Spremni smo da proširimo područje naše saradnje“, rekla je ona.
Ranije tokom susreta u oktobru generalni direktor agencije „Rusija sevodnja“ Dmitrij Kiseljov i generalni direktor MRK Van Genjant su govorili o mogućnosti formiranja zajedničkog brenda kinesko-ruske medijske saradnje.
Prednost emitovanja u inostranstvu
Rukovodilac informacionog servisa na kineskom jeziku agencije Sputnjik Vladimir Pavlov izjavio je da vesti agencije na stranim jezicima, a posebno na kineskom jeziku, imaju nekoliko prednosti.
On je istakao da pretplatnici agencijskog servisa na stranom jeziku nemaju potrebu da prevode sadržaj vesti. Osim toga, Pavlov je istakao da novinari dobro vladaju jezikom, često su izvorni govornici, imaju radno iskustvo ili su studirali u inostranstvu, imaju mogućnost da intervjuišu predstavnike raznih ministarstava i agencija, imaju bazu izvora i mogu da ostvaruju kontakte sa relevantnim stručnjacima iz različitih oblasti.
Rusko-kineski forum onlajn medija održava se u gradu Guangdžou u kineskoj provinciji Guangdongu 28. i 29. oktobra. Organizatori foruma su agencija Sputnjik i novine „Čajna dejli“. Forum se održava u okviru programa Godine ruskih i kineskih medija (2016-2017).