Zijavudin Magomedov, vlasnik „Suma grupe“, govorio je za „Fajnenšel tajms“ o mogućnostima superbrzog putovanja između Moskve i Londona.
Magomedov smatra da će auto-put izgrađen u skladu sa tehnologijom „hajperlupa“ za 15 godina povezati dve prestonice. U tom slučaju, putovanje će trajati samo dva i po sata.
„Rusija ima određeni problem sa procenom i primenom tehnologija. Ali ja sam ipak veliki optimista“, izjavio je Magomedov.
High-speed ‘Hyperloop’ could transport passengers between 3 European cities in minutes https://t.co/nzSAeEcwhf
— Bibop G. Gresta (@BibopGGresta) March 12, 2016
Projekat „Hajperlup“ je veoma brzi servis koji omogućava prevoz kroz vakuumsku cev. Ovu ideju je 2012. predložio Ilon Mask, inženjer i osnivač kompanija „Spejs Iks“ i „Tesla motors“. Očekuje se da će ova inovacija moći da prevozi dva puta brže nego avion sa minimalnom potrošnjom energije.
Generalni direktor „Hajperlup 1“ Rob Lojd izjavio je da kompanija razmatra stvaranje superbrzog transportnog sistema u Rusiji, koji bi išao do luke Zarubino, Sankt Peterburga i do aerodroma u Moskvi.
„Hajperlup“ će 2017. odabrati tri glavna projekta na kojima će raditi.
Prema „Biznis FM“, ruski eksperti su skeptični zbog ideje koju je razvio Mask. Teoretski, projekat se može primeniti u stvarnom životu. Međutim, nije ni moguće zamisliti troškove takve tehnologije, smatra generalni direktor agencije „Infra njuz“ Aleksej Bezborodov.
„Moguće je izgraditi prototip, jer su svi građevinski materijali i sve ostalo dostupni za upotrebu. Jedini problem je što su ovi materijali preskupi. Da budem iskren, sa tehnološkog gledišta ne verujem da bi ovaj sistem mogao savršeno da operiše“, rekao je Bezborodov.
Što se tiče nezavisnog stručnjaka za transport Alekseja Zaharova, novac nije najveći problem.
„Novac je samo parče papira, dok je sve ostalo ljudska snaga“, rekao je Zaharov. „Složeni tehnološki i građevinski problemi nisu nešto što do sada nije rešeno, jednostavno niko još uvek nije započeo njihov razvoj“.
„Ova vrsta visokotehnoloških sistema zahteva stručnjake visokog nivoa, a mi ih nemamo“, dodao je Zaharov.
On smatra da naučnici već imaju primere tehnologije i napravili su proračune. Međutim, i dalje nije jasno kako će raditi, jer će biti teško omogućiti da voz putuje redovno.