Obim robe koja se prevozi od Rusije do Kine ubrzano raste, a ruski prevoznici imaće velike koristi od nove trase koja će smanjiti rastojanje između zapada Rusije i juga Kine za više od 1.000 kilometara.
„Potpisivanje je planirano najranije za decembar ove godine… Prema preliminarnim procenama, teretni saobraćaj će se povećati za 17 do 20 odsto zbog preuređivanje kretanja transporta. Kasnije će biti moguće povećanje za 10 odsto godišnje, što je, uglavnom, u skladu sa prosečnim godišnjim povećanjem rusko-kineske spoljne trgovine“, rekao je Dvojnih za „Izvestija“.
Trenutno je saobraćaj između dve zemlje ograničen na pogranične oblasti i može da se odvija samo međunarodnim putevima.
Novi sporazum omogućiće ruskim prevoznicima da stignu do Pekinga i lučkog grada Tjencina, za razliku od dosadašnje prakse prevoza tereta do najbližeg pograničnog grada, navodi Dvojnih.
Nova trasa protezaće se između sibirskog grada Ulan Udea, prelaziće preko mongolske prestonice Ulan Batora i ići za Peking.
Obim tereta koji je iznosio 1,9 miliona tona u prvih osam meseci ove godine već je prevazišao ukupnu brojku iz 2015. godine, a značajno je povećan ruskim izvozom poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u Kinu, kao i izvozom drva, dodao je generalni direktor Agencije.
Teretni saobraćaj između Rusije i Kine takođe će se pojačavati i prema istoku. Početkom meseca ruski ministar saobraćaja Maksim Sokolov rekao je da će projekat amurskog mosta koji povezuje Rusiju sa Kinom biti završen do 2018. godine.