U glavnom gradu Francuske, koji je poznat i kao Grad svetlosti, nalazi se jedan od najpoznatijih podzemnih kompleksa na svetu — pariske katakombe.
© AFP 2023 / Boyan TopaloffPariske katakombe su zvanično otvorene za posetioce na Trgu Danfer-Rošro.
1/13
© AFP 2023 / Boyan Topaloff
Pariske katakombe su zvanično otvorene za posetioce na Trgu Danfer-Rošro.
© AP Photo / Francois MoriKatakombe su deo mnogo veće mreže tunela koji su deo ogromnih podzemnih kamenoloma.
2/13
© AP Photo / Francois Mori
Katakombe su deo mnogo veće mreže tunela koji su deo ogromnih podzemnih kamenoloma.
© Flickr / Julian FongPariske katakombe izgrađene su od krečnjaka koji se nalazi u kamenolomu na periferiji grada, a koji se koristi još od vremena Rimljana.
Pariske katakombe izgrađene su od krečnjaka koji se nalazi u kamenolomu na periferiji grada, a koji se koristi još od vremena Rimljana.
© AP Photo / Michel EulerLobanje i kosti u katakombama. Pred kraj 18. veka, da bi se rasteretila pretrpana pariska groblja, odlučeno je da se izmeste kosti iz zajedničkih grobnica u podzemne kamenolome.
4/13
© AP Photo / Michel Euler
Lobanje i kosti u katakombama. Pred kraj 18. veka, da bi se rasteretila pretrpana pariska groblja, odlučeno je da se izmeste kosti iz zajedničkih grobnica u podzemne kamenolome.
© AP Photo / Francois MoriPraksa sahranjivanja mrtvih direktno u katakombe zaživela je posle Francuske revolucije.
5/13
© AP Photo / Francois Mori
Praksa sahranjivanja mrtvih direktno u katakombe zaživela je posle Francuske revolucije.
© AFP 2023 / OLIVIER LABAN-MATTEIViktor Igo je iskoristio svoje znanje o sistemu tunela u romanu „Jadnici“.
6/13
© AFP 2023 / OLIVIER LABAN-MATTEI
Viktor Igo je iskoristio svoje znanje o sistemu tunela u romanu „Jadnici“.
© Flickr / Tobias F. WolfPariske katakombe se protežu na čak 300 kilometara.
Pariske katakombe se protežu na čak 300 kilometara.
© AFP 2023 / PATRICK KOVARIKZbog velikog broja kamenoloma, podzemnih tunela, tunela koje koriste vozovi i odvodnih kanala prokopanih ispod Pariza, a uzimajući u obzir mekoću krečnjaka, preduzima se dodatni oprez prilikom gradnje novih objekata ili kopanja novih tunela.
8/13
© AFP 2023 / PATRICK KOVARIK
Zbog velikog broja kamenoloma, podzemnih tunela, tunela koje koriste vozovi i odvodnih kanala prokopanih ispod Pariza, a uzimajući u obzir mekoću krečnjaka, preduzima se dodatni oprez prilikom gradnje novih objekata ili kopanja novih tunela.
© Flickr / Jules.BranPosete nekadašnjim kamenolomima Pariza preduzimaju oni koji sebe nazivaju katafilima: katafil je osoba koja poseduje određeni stepen znanja o podzemnim hodnicima, kao i o retkim preostalim ulazima koji nisu zazidani.
Posete nekadašnjim kamenolomima Pariza preduzimaju oni koji sebe nazivaju katafilima: katafil je osoba koja poseduje određeni stepen znanja o podzemnim hodnicima, kao i o retkim preostalim ulazima koji nisu zazidani.
© TridekkerPočev od 80-ih godina prošlog veka, postoji neka vrsta zanosa za nezvaničnim obilaskom katakombi.
Počev od 80-ih godina prošlog veka, postoji neka vrsta zanosa za nezvaničnim obilaskom katakombi.
© Flickr / dapogPrema nekim procenama, približno 300 katafila nedeljno poseti katakombe putem skrivenih ulaza.
Prema nekim procenama, približno 300 katafila nedeljno poseti katakombe putem skrivenih ulaza.
© AP Photo / Francois MoriPodzemni tuneli i odaje dugo su predstavljali bezbednosni problem za gradnju u Parizu. Kamenolomi se katkad urušavaju stvarajući rupu na površini i oštećujući zgrade.
12/13
© AP Photo / Francois Mori
Podzemni tuneli i odaje dugo su predstavljali bezbednosni problem za gradnju u Parizu. Kamenolomi se katkad urušavaju stvarajući rupu na površini i oštećujući zgrade.