Kao primer list je naveo Švedsku, gde je u toku diskusija o stupanju u NATO. Lokalni činovnici, piše „Njujork tajms“, saopštavaju o izobilju „iskrivljenih i lažnih informacija“ na društvenim mrežama koje „zbunjuju javnost“. Recimo, na društvenim mrežama se čuju strahovi da će NATO rasporediti u Švedskoj nuklearno oružje ili da će sa njene teritorije napasti Rusiju, dok će vojnici Alijanse predstavljati pretnju za Šveđane.
Iako, priznaje „Njujork tajms“, Šveđani nisu uspeli da otkriju izvor „dezinformacija“, „mnogobrojni analitičari i eksperti u obaveštajnim službama SAD i Evrope“ ukazuju na Rusiju.
Švedski novinar i pravnik Anders Lindberg je siguran da je uspeo da otkrije „šemu“ po kojoj funkcioniše „kampanja Kremlja za dezinformacije“. Prema njegovim rečima, sve „počinje negde u Rusiji, na sajtovima državnih ruskih medija ili na raznim sajtovima“, a dalje vesti preuzimaju „krajnje desni i levi sajtovi“.
„Niko ne može da kaže odakle ona dolaze (saopštenja), ali da na kraju upravo to postaju ključna pitanja kada se donose odluke o bezbednosnoj politici“, objašnjava Lindberg u članku.
Moskva, piše američki list, želi da „seje sumnju i razdor“ u NATO-u, a za to ne koristi samo „tajne“ metode, kao u Švedskoj, već i „tradicionalne medije“ — agenciju Sputnjik i televiziju RT. Ova aktivnost, navodi „Njujork tajms“ mišljenje neimenovanih eksperata, treba da „potkopa zvaničnu verziju događaja“ i „izazove neku vrstu političke paralize“.
Glavnom metom Moskve list naziva Evropu, gde raste popularnost desnih snaga, dok EU ima sve manju podršku. Upravo Rusiji „Njujork tajms“ pripisuje širenje ideje o neefikasnosti liberalne demokratije i nesposobnosti vlada da izađu na kraj sa različitim krizama.
Pozivajući se na analitičare, čija imena se ne navode, list piše da su ruski mediji na engleskom jeziku uticali na rezultat kampanje za izlazak Velike Britanije iz EU. To što su ankete pokazale da se građani Češke negativno odnose prema SAD i EU takođe se pripisuje „uticaju dezinformacija na proruskim sajtovima“.