„Poslednji veći lovac četvrte generacije koji je ušao u službu, Su-27 se dokazao kao izuzetno uspešan dizajn“, istakao je taj analitičar za „Nešenel interest“.
„Dovoljno velik i snažan da izdrži niz modifikacija i poboljšanja, ’Flanker‘ bi trebalo da služi (pa čak i da se proizvodi) još neko vreme.“
Avion Su-27 je dvomotorski supermanevarski lovac sa značajnim sposobnostima. Može da razvije maksimalnu brzinu od 2,35 maha i preleti do 3.500 kilometara. Taj avion može da dostigne visinu od 19 kilometara sa maksimalnom poletnom masom od 30,45 tona.
„On može da ponese do osam raketa vazduh—vazduh (koje su uglavnom manjeg i srednjeg dometa, a druge varijante su prilagođene za borbu van granica vidljivosti) ili mnoštvo bombi i raketa. U rukama iskusnog pilota, Su-27 može da izvede neverovatan broj manevara od kojih mnogi oduševljavaju publiku na aero-mitinzima širom Rusije i Evrope“, objašnjava Farli.
Avion koji je dizajnirala i proizvela kompanija „Suhoj“ prvi put je poleteo 1977. godine. Trebalo je da se ta letelica takmiči sa četvrtom generacijom američkih lovaca, „Graman“ F-14 „Tomket“ i F-15 „Igl“. Osamedesetih godina 20. veka napravljeno je ukupno 809 Su-27.
„Napravljen da bi pobedio američke lovce iznad srednje Evrope tokom sukoba NATO — Varšavski pakt i da bi patrolirao vazdušnim prostorom iznad Sovjetskog Saveza protiv upada američkih bombardera, Su-27 je preživeo Hladni rat i postao jedan od najviše izvoženih borbenih aviona“, objasnio je viši asistent Škole za diplomatiju i međunarodnu trgovinu Peterson na Univerzitetu u Kentakiju.
Taj borbeni avion služi u avijacijama Angole, Etiopije, Indonezije, Eritreje, Kazahstana, Mongolije, Ukrajine, Uzbekistana i Vijetnama. Kina od 1998. godine proizvodi derivat Su-27 koji je poznat kao „Šenjang“ J-11.
Sajt Vojne fabrike aviona „Suhoj“ Su-27 „Flanker“ naziva „pravim klasikom“ i „jednim od najboljih borbenih aviona svoje generacije“. U stvari, on je toliko dobar da bi i najbolji avion iz američkog arsenala imao prilične probleme da ga pobedi.
Avion „Lokid Martin“ F-35 „Lajtning II“ mogao bi da dostigne „samo 3:1 stope pogađanja u poređenju sa ’Mikojanom‘ MiG-29 i Su-27 uprkos svojim stelt prednostima“, navodi se u izveštaju „Nešenel sekjuriti netvorka“ iz avgusta 2015. godine, u kojem se navodi studija koju su 2009. napravile američka avijacija i „Lokid Martin“.