Posle 40 godina počela obnova barske pruge

© Sputnik / Radoje PantovićRekonstrukcija pruge Beograd-Bar kod Vreoca
Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar kod Vreoca - Sputnik Srbija
Pratite nas
Obnova barske pruge počela je posle pune četiri decenije na deonici Resnik—Valjevo, a radove izvodi kompanija Ruskih železnica „RŽD Internešenel“.
„RŽD Internešnl potpisao je danas sa Železnicama Srbije sporazum o rekonstrukciji deonice Stara Pazova - Novi Sad na pruzi Beograd - Budimpešta. - Sputnik Srbija
Potpisan ugovor o rekonstrukciji dela pruge Beograd—Budimpešta

Obnova je počela u prisustvu potpredsednice vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović i prvog potpredsednika Ruskih železnica Aleksandra Mišarina.

Mihajlovićeva je rekla da će ta pruga od Resnika do Valjeva biti modernizovana najkasnije do novembra 2017, a tada će vozovi moći da saobraćaju brzinom od 120 kilometara na sat.

© Sputnik / Radoje PantovićMinistarka Zorana Mihajlović na svečanosti u Vreocima
Ministarka Zorana Mihajlović na svečanosti u Vreocima - Sputnik Srbija
Ministarka Zorana Mihajlović na svečanosti u Vreocima

Ugovor za modernizaciju 77,6 kilometara deonice Resnik—Valjevo je potpisan u decembru 2015. godine, a vrednost radova koji se finansiraju ruskim kreditom je 80 miliona dolara.

Mihajlovićeva je naglasila da se sada od Resnika do Valjeva vozom putuje i do dva sata i 20 minuta, dok će nakon radova to putovanje biti skraćeno na 70 do 75 minuta. Ona ističe da je vrednost aktuelnih projekata i investicija u putnoj infrastrukturi veća od 3,5 milijardi evra, a na železnici više od milijardu i po.

„Ruski kredit je, pre svega, partnerski odnos između srpskih i ruskih železnica, ali i poseban odnos između dve zemlje“, naglasila je Mihajlovićeva poručujući da će Srbija ispoštovati ugovorene rokove.

RŽD Internešnel dobitnik priznanja Kapetan Miša Anastastijević - Sputnik Srbija
„RŽD Internešenel“ dobio priznanje „Najboljeg partnera Srbije“

Ona je podsetila da ruski kredit ne obuhvata samo rekonstrukciju koloseka, već i nabavku novih vozova.

Radovi, u kojima će učestvovati i domaća preduzeća, započeti su u železničkoj stanici Vreoci, i to je prva ozbiljnija rekonstrukcija barske pruge od njene gradnje.

Tokom letnje sezone neće biti radova koji utiču na funkcionisanje železničkog saobraćaja na barskoj pruzi, tako da će se radovi odvijati samo u železničkim stanicama Vreoci i Divci. Nakon letnje sezone počeće i radovi na deonici Resnik—Vreoci, koji će trajati oko sedam meseci, a naredne godine i Vreoci—Valjevo, koji će trajati oko dva i po meseca.

© Sputnik / Radoje PantovićRekonstrukcija pruge Beograd-Bar
Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar - Sputnik Srbija
Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar

Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP.

Radovi će obuhvatiti rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja koloseka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, SS i TT sistema, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući i deset stanica.

U Ruskim železnicama kažu da će projekat biti završen u junu 2018.

Pruga Beograd—Bar kroz Srbiju je duga 287 km, a puštena u je u saobraćaj 1976. godine.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala