„Ovaj nemoralni čin raspodele budžetskih sredstava u korist svoje matične kuće za programsku aktivnost od 30 koncerata (plate zaposlenih i tekuće održavanje dodatno su obezbeđeni) u suprotnosti je sa sufinansiranjem više od 1.000 umetničkih koncerata na poslednjem konkursu Ministarstva kulture ukupnim iznosom od 33 miliona“, kaže Blagojević.
Direktor „Nišvila“ predlaže budućem ministru kulture da preispita i rezultate konkursa i kompletnu raspodelu budžeta namenjenog kulturi.
„Nišvil“ se raspodelom na poslednjem konkursu našao na 38. mestu u konkurenciji svih festivala i projekata, iako ga je britanski Gardijan svrstao među deset najznačajnih evropskih festivala.
Ivan Blagojević kaže da za takvu situaciju ipak ne smatra odgovornim članove komisije, jer oni bukvalno i nisu imala šta da raspodele pošto je više od 300 festivala i projekata iz cele Srbije apliciralo za 33 miliona — što je skoro tri puta manje nego od budžeta Filharmonije za 30 godišnjih koncerata.
„Takođe, treba imati na umu da je najznačajnija republička ustanova sa 700 zaposlenih, Narodno pozorište u Beogradu — koje u svom ima podjednako brojan orkestar kao i Filharmonija, ali i baletski, operski i pozorišni ansambl, uz oko 600 programa tokom godine, odnosno, 20 puta više aktivnosti od Filharmonije — ima istovetan budžet kao Filharmonija sa 107 zaposlenih“, kaže Blagojević.
„Filharmonija je ove godine zahvaljući ministru Tasovcu i dodatno privilegovana. Iako su sve srpske ustanove u kulturi dobile stroge naloge da smanje broj zaposlenih (Narodno pozorište je već otpustilo više od stotinu ljudi), ministar Tasovac je otpuštanja jedino poštedeo Filharmoniju, i jedino njoj odobrio dodatno zapošljavanje dva radnika“, zaključuje direktor „Nišvila“ Ivan Blagojević.