00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Opera „Onjegin“ u srpsko-ruskom sastavu

© Sputnik / Pavel Lisicыn / Uđi u bazu fotografijaAndrej Žilihovski u naslovnoj ulozi u operi Evgenije Onjegin
Andrej Žilihovski u naslovnoj ulozi u operi Evgenije Onjegin - Sputnik Srbija
Pratite nas
Operu „Evgenije Onjegin“ će večeras u okviru proslave Dana Rusije izvesti Ansambl Narodnog pozorišta i gosti iz Boljšoj teatra na Velikoj sceni Sava centra.

Delo Petra Iljiča Čajkovskog biće izvedeno pod dirigentskom palicom Alekseja Bogorada, dok će glavne uloge tumačiti sopran Ana Krajnjikova, bariton Andrej Žilihovski i tenor Arsenij Jakovljev.

Opera „Evgenije Onjegin“ - P. I. Čajkovski - Sputnik Srbija
„Evgenije Onjegin“ u Sava centru

Dirigent Aleksej Bogorad je rekao da je ovo jedna od najintimnijih opera Čajkovskog, koja predstavlja enciklopediju ruske muzike.

„Svaki kontakt muzičara jeste neka razmena. Unosimo nešto svoje i dobijamo neke nove informacije, emocije, nove utiske“, izjavio je Bogorad za Sputnjik

On je dodao rekao da je u Beogradu ta komunikacija posebno topla, jer su naše kulture zaista bliske, naši odnosi, možda i mentalitet i dodao da je to u velikoj meri zalog uspešnog zajedničkog rada.  

„Samo zajednica ljudi koji isto osećaju, na isti način razumeju stvari, na isti način osećaju topao emocionalni kontakt, može da stvori nešto zaista važno i dobro u umetnosti, a povod za to nam daje veliko delo Čajkovskog, odnosno Puškina. Čajkovski ga je dopunio izvanrednim emocionalnim muzičkim intonacijama. Lirske scene grade jednu priču koja nam predstavlja osnovne momente tog romana Puškina, važne, ključne trenutke ove drame i drago mi je što umetnici beogradskog teatra takođe učestvuju u ovoj predstavi. Drago mi je i što imamo nekoliko dana da na miru vežbamo, to je takođe bilo veoma važno. Srećan sam što sam stigao ovde pet dana ranije da se pripremim, zbog čega sam zahvalan administraciji pozorišta i s nestrpljenjem čekam našu predstavu“, zaključio je dirigent.

Boris Ejfman - Sputnik Srbija
Rusija je nosilac humanih ideja, graditelj, a ne rušilac

Ana Krajnjikova je rekla da se nada da će u subotu u Sava centar doći mnogi ljubitelji opere, navodeći da ulogu Tatjane ne tumači prvi put, ali da je prvi put izvodi u tradicionalnoj režiji i postavci, što joj je veoma drago.

„Čitala sam Puškina nekoliko puta, slušala sam snimke velikih izvođača, a kasnije sam za vreme proba mnogo toga sama osmislila i obogatila tu ulogu. Tatjana je mlada, emotivna i požrtvovana junakinja. Mnogo mi se dopala atmosfera u kojoj spremate predstave, kao i saradnja sa kolegama iz Narodnog pozorišta“, prokomentarisala je Krajnjikova.

Arsenij Jakovljev je istakao da je posle tri sata od dolaska zaboravio da nije kod kuće, te da je Srbija jedina zemlja na svetu u kojoj neko ko je Rus može da šeta i da se oseća potpuno bezbedno. Takođe je dodao da mu je uloga Onjegina po karakteru bliža od Lenskog kojeg tumači u ovoj postavci.

„Za mene je Lenski osećajniji, emotivno labilniji karakter nego što sam ja sam, pa zbog toga mogu da kažem da ga je pogubila njegova labilnost. Bilo je moguće ne praviti javni skandal i ne tražiti dvoboj. Mogao je posle bala da pozove Olgu i da razgovara s njom, da je pita šta se dešava, mirno. Ali njegov impulsivni karakter ga je naveo da reaguje i, pošto su drugi već sve to čuli, on je bio prinuđen, prema tradiciji tog vremena, da izazove Onjegina na dvoboj. On je slab čovek, ali meni je verovatno lakše da igram Lenskog jer on nije ja, ja moram da postanem on. Ovo će biti drugačiji Lenski“, objasnio je Jakovljev za Sputnjik.

Najpopularnija ruska opera izvedena je prvi put 1897. godine, a to je bilo drugo delo sa kojim je Opera Narodnog pozorišta započela rad. Režiju Radoslava Zlatana Dorića obnovila je Ivana Dragutinović Maričić, scenografiju Aleksandar Alatović, kostimograf je Ljiljana Orlić, a koreograf Vladimir Logunov. U izvođenju opere učestvovaće Orkestar, Hor i Balet Narodnog pozorišta u Beogradu. Gosti iz Rusije su poručili da se raduju nastupu pred Beograđanima, koje su ocenili kao publiku na najvišem kulturnom nivou.

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala