Izbegavanje saobraćajnog špica
Ruski predsednik više voli da leti helikopterom nego da putuje u automobilu i ovaj vid transporta koristi već nekoliko godina, a ponekad ostavlja svoje blindirane automobile u garaži.
Putin preferira rusku tehnologiju i leti isključivo u ruskom helikopteru Mi-8. Pošto su primetili predsednikovo interesovanje za helikoptere, holding kompanija „Helikopteri Rusije“ odlučila je da razvije poboljšanu verziju Mi-8 sa boljim enterijerom za udobnije putovanje.
Izgled nove VIP kabine pokazan je Putinu pre nekoliko godina. Modernizovani Mi-8 je zvučno izolovan. Ima kožna sedišta i sofu, podešavanje osvetljenja, veliki televizor i razne kućne aparate — od frižidera do automata za kafu.
Na poslednjem Međunarodnom sajmu avijacije MAKS ruski predsednik je pregledao prototip helikoptera i čak pozvao princa Ujedinjenih Arapskih Emirata da ga i on pogleda. Izgleda da je unutra ipak postojalo nešto što bi moglo da iznenadi monarha koji je nesumnjivo i sam navikao na luksuz.
Vožnja sa stilom
Na kopnu Vladimir Putin putuje u „mercedes-bencu“ tipa „S-600 Pulman“. Postoji 11 ovakvih automobila registrovanih u Federalnoj službi bezbednosti.
Ukupno postoji 48 „mercedesa“ S-600 u sastavu FSB. Svako vozilo košta između 80 i 860 hiljada evra, a četiri luksuznija automobila koštaju više od 805 hiljada evra.
Putin se ne vozi samo u limuzinama, već i u minibusevima. Kao predsednik, on je znatno povećao broj poseta širom zemlje. Zbog toga su napravljeni posebni minivani sa 8-10 sedišta, u kojima predsednik može udobno da se smesti zajedno sa svojom pratnjom.
Vozač predsednika
Biti vozač visokopostavljenog političara nije mala stvar. Podnosilac prijave mora da prođe ozbiljne psiho-fizičke testove i obuku u ekstremnim uslovima.
Takođe, vozač mora da ima iskustvo u operacionim jedinicama Federalne službe obezbeđenja (FSO). Samo tada može da se prijavi da bude vozač predsednika ili premijera.
Obuka i testiranja ponekad traju i sedam do petnaest godina.
Predsednik ima više od deset vozača. Svi oni su prvoklasni profesionalci, ali i tada jednom nedeljno imaju obuku. Obuka uključuje obavezno pucanje tokom vožnje, simuliranje vožnje na ledu, vožnju kroz vodu i eksplozije.
Kažu da nakon svake obuke vozači izgube i po nekoliko kilograma. Njihov radni dan počinje medicinskim pregledom, instrukcijama i analizom skorašnjih nesreća u Moskvi.
Predsednička pratnja
Predsednički konvoj prevozi se u posebnim teretnim avionima „Rusija“. Tokom posete Beču u junu 2014. konvoj ruskog predsednika činilo je 27 automobila i 10 motocikala — uglavnom austrijske policije.
Automobili koji su definitivno pripadali ruskom predsedniku jesu limuzina i nekoliko minibuseva sa alarmnim sistemom. Gradske vlasti nisu blokirale saobraćaj, ali su pozvale dolazeće automobile da ostanu u desnoj traci.
Iz bezbednosnih razloga tokom predsedničkih putovanja po Rusiji registarske tablice ne nalaze se na prednjoj strani automobila.
Zbog toga, kada nekoliko identičnih vozila prolazi jedno za drugim, prolaznik ne može da ih razlikuje. Dodatna vozila potrebna su za prevoz pripadnika bezbednosnih snaga. Ova tradicija je na snazi iz vremena Josifa Staljina. Tokom putovanja u inostranstvo mnogo zavisi od toga kako je zemlja-domaćin spremna da primi delegaciju.
Novi predsednički mandat znači novi automobil
Krajem 2017. u predsedničkoj garaži naći će se novi automobili iz projekta „Kortež“. To znači da će javnost, najverovatnije, videti najnovija vozila na sledećoj predsedničkoj inauguraciji.
Projekat „Kortež“ radi se po nalogu vlade od 2013. Na osnovu jedinstvene platforme, koju je razvio Moskovski institut za naučna istraživanja automobila i motora, planirano je da se započne komercijalna proizvodnja limuzina i sedana, terenaca i minivana.
Prema planu, bogati kupac moći će da kupi automobile kakve koristi i predsednik, iako će oni imati manje bezbednosnih funkcija.
Predviđa se da će do 2020. „Kortež“ proizvesti četiri-pet hiljada automobila. U budžetu 2015. je za ovaj projekat izdvojeno 48,3 miliona evra, a još 49,65 miliona dodato je 2016.
U vazduhu i pod vodom
U ruskoj floti nalaze se avioni Il-96-300 i Tu-214. „Suhoj superdžet 100“ treba uskoro da se pridruži ovoj floti. Grupa takođe ima i leteću kontrolnu tačku — ovaj avion je opremljen specijalnim sistemom veze koji predsedniku omogućava da pregovara i upravlja nuklearnim snagama Rusije u šifrovanom režimu.
Svi ovi avioni poleću sa vladinog aerodroma „Vnukovo 2“.
Glavni predsednički avion je prilično modifikovana verzija putničkog aviona Il-96. Tokom leta predsednik Rusije može da kontaktira sa bilo kojom agencijom, institucijom i da vodi međunarodne razgovore i konferencijske pozive.
Vladimir Putin se ne kreće samo kroz vazduh, nego i po vodi. Predsednik ima dve jahte, tri broda, sedam čamaca i jedan katamaran. Neobična prevozna sredstva omogućile su mu druge organizacije.
Na primer, batiskaf u kome je Putin posmatrao potopljeni vizantijski brod na dnu Crnog mora pripada Ruskom geografskom društvu.