Studija koju je predvodio psiholog Kuba Kris sa poljske Akademije nauka, otkriva da se osmeh ne tumači na univerzalan načini i da se odnos prema ovom gestu neverbalne komunikacije formira u zavisnosti od sociokulturnih faktora.
Ispostavilo se da poslovica smeje se ko lud na brašno prikazuje stanje kako kod Rusa, tako i šire. Naučnici su otkrili da se nasmejani ljudi doživljavaju kao manje inteligentni ne samo u Rusiji, već i u drugim zemljama kao što su Japan, Indija, Iran, Južna Koreja i Francuska.
Međutim, u zemljama poput Nemačke, Švajcarske, Kine, Malezije, Austrije, Egipta, Filipina i Velike Britanije, između ostalih, oni koji se češće smeju smatraju se mnogo inteligentnijim od onih koji to ne čine.
Nakon analize odnosa prema smehu u 44 različite kulture i odgovora 5.216 ispitanika koji su procenjivali osam fotografija ljudi nasmejanih i nenasmejanih iz različitih naroda, istraživači su takođe otkrili da su u Indiji, Argentini, na Maldivima, Indoneziji, Zimbabveu i Iranu, nasmejana lica povezana sa neiskrenošću. Naučnici smatraju da je poverenje u ljude koji se osmehuju smanjeno u društvima sa visokim nivoom korupcije.