„Fijat 500L“, ali i modeli „fijat 500“ i „fijat grande punto“ bi se već ove godine mogli naći u ruskim auto-salonima. Kako je naveo izvor iz ruske vlade ruskoj televiziji, postignut je preliminarni dogovor Evroazijskog ekonomskog saveza i Srbije o izvozu kragujevačkog „Fijata“. Zvanično odobrenje uvoza po povlašćenim uslovima „Fijata“ u Rusiju trebalo bi da bude dato na majskom samitu Evroazijskog ekonomskog foruma, koji će biti održan u Astani, prestonici Kazahstana, na kom će, između ostalog, biti razmatrano i pitanje slobodne trgovine sa Srbijom. Tada bi trebalo da bude odobren recipročan uvoz oko 5.000 vozila godišnje, što znači i da bi ruska vozila mogla da se uvoze bez carine u Srbiju.
Prema izvorima iz ruske vlasti, biće formirane dve radne grupe koje će koordinirati ovim pitanjem — jedna iz Srbije i jedna koju će činiti predstavnici Evroazijskog ekonomskog saveza.
Jurij Armand, pomoćnik ministra za trgovinu Evroazijske ekonomske komisije (izvršnog organa istoimenog saveza), kaže da će o pitanju uvoza automobila moći konkretnije da govori kada on bude odobren.
„U slučaju da bude doneta odluka o početku pregovora o bescarinskom uvozu automobila, mi ćemo u najkraćem roku pokušati da rešimo sva pitanja. Trenutno ne mogu da kažem kada bi taj dogovor stupio na snagu, niti koju vrstu robe će sporazum o slobodnoj trgovini obuhvatiti. Srbija trenutno ima ugovor o slobodnoj trgovini sa Rusijom, Belorusijom i Kazahstanom i mislim da će pregovori o takvom ugovoru sa celim Savezom biti brzo završeni“, kazao je Armand.
Kiril Justinov, predstavnik za štampu ruskog „Fijat-Krajslera“ kaže da se pregovori o uvozu „Fijatovih“modela vode odavno.
„Dogovori na političkom i administrativnom planu se ne realizuju tako brzo kako biznis zahteva“, kazao je Justinov.
„Fijat“ na ruskom tržištu do sada nije imao preveliku prodaju, pošto je prodavao nešto manje od 6.000 vozila godišnje, ali je nudio samo dva modela — „fijat 500“ i „grande punto“, kojima bi uskoro mogao da se pridruži i kragujevački „500L“.
Sa druge strane, u Srbiju će krenuti ruska vozila, koja imaju dosta nižu cenu nego kad su u pitanju zapadnoevropski proizvođači, pa se tako „lada granta“ sa „Renoovim“ benzinskim motorom zapremine 1,6 litara u Rusiji može kupiti već za 5.500 evra.