Francuski proizvođač uspeo je da zaobiđe sankcije protiv Rusije, naglašavajući da se helikopter ne koristi u vojne svrhe.
Uprkos velikoj važnosti, ovaj događaj nije pokriven u medijima. Helikopter Ka-62 prvi put je poleteo 28. aprila. Helikopter je opremljen motorom „ardiden 3G“ francuskog proizvođača „Turbomeka“.
„Ovo je veoma važan događaj za našu zemlju“, izjavio je izvršni direktor korporacije „Helikopteri Rusije“ Aleksandar Mihejev.
Helikopter Ka-62 biće korišćen u civilne svrhe i prevoziće putnike do naftnih platformi na otvorenom moru. Civilna upotreba helikoptera omogućila je francuskoj kompaniji da zaobiđe sankcije protiv Rusije i isporuči motore.
„Ovo je civilna tehnologija za civilni helikopter“, rekao je izvor iz kompanije.
Međunarodne sankcije protiv Moskve uvele su SAD i zemlje Evropske unije zbog krize u Ukrajini. One se odnose na ruske banke i fizička lica, ali podrazumevaju i obustavu tehničke saradnje sa Rusijom, uključujući i prodaju vojnih materijala i delova.
Sankcije su izazvale zabrinutost u oblasti svemirske saradnje između Pariza i Moskve. Dve zemlje imaju nekoliko zajedničkih projekata na ovom polju. Sankcije su uticale na dva projekta, saradnju u vezi sa motorima i saradnju u svemiru. Međutim, Francuska je nastavila da radi sa Rusijom.
Prema navodima analitičara, sankcije nisu značajnije uticale na izvoz koji je u 2015. godini dostigao 39 milijardi evra. Uprkos napetosti između Rusije i Zapada, „Turbomeka“ je nastavila da isporučuje motore za Ka-62.