Robot po imenu Peper dočekan je u japanskoj školi zajedno sa učenicima i nastavnicima koji su oduševljeni njegovim mogućnostima da pomogne ljudima u učenju.
U sredu je jedan od nastavnika Srednje škole Šoši u Vasedi u prefekturi Fukušima, pozdravio Pepera, objašnjavajući da „budućnost društva uključuje robote“.
Ponosni Peper obećao je da će dati sve od sebe u školi i priznao da „nikada nije očekivao da će biti primljen u ljudsku školu“.
Nastavnica u školi Jesuke Komatsu, rekla je za Sputnjik da su nastavnici odlučili da upišu robota u školu u nadi da će Peper pomoći drugim učenicima.
„Pomislili smo da bi naši učenici uživali u druženju sa robotom. Robot Peper ima veštačku inteligenciju i može da komunicira. Može da se druži sa učenicima, oni mogu da razgovaraju sa njim i da zajedno pretražuju internet“, rekla je Komatsu.
Čuvajući fotografije u svojoj memoriji, Peper može da prepoznaje lica i može da pamti imena.
„Kada Peper memoriše fotografije svih učenika, biće u mogućnosti da ih zove po imenu.“
Komatsku, koja predaje engleski, veruje da će robot posebno biti od pomoći njenim učenicima.
„Peper govori engleski i mislim da ga koristim tokom časova engleskog kao pomoć pri učenju izgovora. U ovom trenutku ne mogu da nađem nijednu lošu stranu njegovog boravka u školi“, rekla je nastavnica.
„Peper može da izgovara neke reči ili čita, što radi bolje od mene i mislim da će to oduševiti učenike. Ali najbolje od svega je što moji učenici mogu sa Peperom da razgovaraju na engleskom.“
„Mi smo specijalna škola u kojoj učenici mogu da uče na daljinu, a nekima je teško da komuniciraju. Ali ovi učenici mogu da pričaju sa robotom kao sa osobom“, objasnila je Komatsu.
Ona je dodala da je prisustvo robota u školi još jedan koristan korak za društvo koje je već upoznato sa robotima u mnogim društvenim sferama.
Na primer, robot-usisivač Rumba prisutan je u skoro svakom domu, a interaktivni terapeutski robot Paro, koji izgleda kao mladunče foke, koristi se u mnogim kućama starijih sugrađana.
„Roboti su mašine i imaju široku upotrebu u fabrikama ili pri izvršavanju određenih zadataka, ali je komunikacija sa njima i dalje teška. Hoćemo da damo našim učenicima mogućnost da komuniciraju sa robotom“, dodala je Komatsu.