00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
NOVI SPUTNJIK POREDAK
20:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
Subvencije od 20.000 evra za krov nad glavom porodicama sa decom
16:00
30 min
NOVI SPUTNJIK POREDAK
Najopasnija društvena mreža u Americi
17:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Hrvatski mediji: Nadležni znali da je remont aviona lažiran

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov / Uđi u bazu fotografijaMig-21
Mig-21 - Sputnik Srbija
Pratite nas
Hrvatski mediji navode da je pet od 12 spornih aviona, koji su kupljeni i remontovani u Ukrajini, prizemljeno, a u toku je intenzivan pregled „MiG-ova“ i obrada dokumentacije, dok ostalih sedam leti samo da se ne bi kršili propisi NATO-a.

„Na rezervoarima za gorivo je kao oznaka porekla naveden Sovjetski Savez i to ukazuje da se radi o veoma starim i već teško upotrebljivim rezervoarima na kojima je unutrašnja gumena obloga već dotrajala ili potpuno istrošena. Postoje ozbiljne indicije da su na pet kupljenih aviona trupovi iz Bugarske, koja je navodno obavestila NATO da su ti delovi aviona uništeni. Ukoliko je to tačno, postavlja se pitanje kako su onda završili u Odesi“, piše „Jutarnji list“.

Lovac MiG-21 - Sputnik Srbija
Najveći skandal hrvatske vojske — lažni „migovi“ iz Ukrajine

Navodi se da na jednom avionu postoje oznake latiničnog pisma francuskog jezika, dok su na drugom ćirilične oznake. 

„Detaljnom proverom utvrđeno je da su krila aviona iz Alžira. Na trupu aviona nalazi se pločica sa serijskim brojem. Na avionima koji su kupljeni od Ukrajine su dve pločice. Jedna je prefarbana, druga je dodata, što ukazuje da su menjani serijski brojevi aviona“, navodi se u tekstu.

Dodaje se da identifikacioni sistem dugo vremena nije radio kako treba i da je bio potreban određeni period dok nisu usklađeni, a pošto je pet takozvanih jemenskih aviona sastavljeno, na testiranjima je curilo gorivo iz rezervoara.

„Posle preuzimanja aviona, konstantno su se pojavljivali problemi sa hidraulikom, a u nekim slučajevima je bilo problema sa izvlačenjem stajnog trapa, odnosno točkova prilikom sletanja. Opremu za navigaciju je ugrađivala češka kompanija ČLS. Oprema je ugrađivana već u Ukrajini, ali konstantno nije radila, pa je došlo do velikog kašnjenja u isporuci“, navodi list.

Fabrika za proizvodnju Migova - Sputnik Srbija
Brži od rakete: Rusija pravi novog lovca, Mig-41

Takođe, na testiranjima u Ukrajini su radari bili veliki problem, jer je dolazilo do velikih odstupanja prilikom korišćenja, a na dva aviona pojavilo se pumpanje vazduha u motor, što za posledicu ima gašenje agregata, a to govori da sistem za dovod vazduha u motor nije namontiran ili je to učinjeno loše.

„Jutarnji“ navodi da je vojna policija vodila istragu o kupovini i remontu aviona, ali da nije preduzeto ništa u vezi sa sumnjivim poslom i da su pronađeni dokumenti iz 2013. i 2014. godine, koji upozoravaju na brojne nepravilnosti koje se događaju, pa i zaključak da je remont aviona lažiran.    

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala