„Uoči 10. godišnjice RT kompanija ’Ipsos‘ je sprovela istraživanje među gledaocima našeg kanala u 38 zemalja u svetu — u Evropi, Aziji, Severnoj i Južnoj Americi, na Bliskom istoku i u Africi. To je najveće istraživanje tokom postojanja televizije. Svakodnevno RT gleda 35 miliona gledalaca. Uspešno konkurišemo televizijama, koje su se odavno profilisale na televizijskom tržištu. Zaista smo uspeli da se glas RT čuje u čitavom svetu“, konstatovala je glavna urednica RT Margarita Simonjan.
Prema podacima koje je dobio „Ipsos“, više od 36 miliona ljudi u 10 evropskih zemalja gleda RT svake nedelje. U SAD njegov auditorijum za taj period prelazi 8 miliona gledalaca. Na Bliskom istoku i u Africi 11 miliona ljudi svake nedelje gleda tu televiziju, dok je u Indiji nedeljni auditorijum RT u engleskom govornom području 7 miliona ljudi, što predstavlja 10 odsto tog dela indijskog stanovništva.
Kako je objasnila predsednica „Ipsos konekt MENAP“ Eli Aun, „istraživanje je sprovedeno kako bi se skupile precizne informacije o informativnom televizijskom auditorijumu i njegovim potrebama u 38 zemalja, pre svega prema međunarodnim i regionalnim informativnim televizijama“. Anketu su sproveli saradnici predstavništva „Ipsos“ na pet kontinenata i to je trajalo tri meseca.
RT je pokazala blistave rezultate u odnosu na svoje konkurente. Tako, auditorijum nemačke televizije „Dojče vele“, koja emituje program već više od 20 godina, broji 50 miliona gledalaca, a francuska televizija „Frans“ između 24 i 45 miliona.
Zamenik ministra za telekomunikacije Rusije Aleksej Volin smatra da je televizija „pogodila u auditorijum koji je žedan za informacijama“.
„RT govori o događajima u svetu i daje onaj pogled koji auditorijumu trenutno nedostaje. Ako ne postoji pluralizam i druge tačke mišljenja RT postaje potrebna i popularna zbog čega je i ušla u petorku vodećih televizija na svetu. RT je brzo mogla da postane relevantna za inostrani auditorijum što potvrđuju rezultati istraživanja“, smatra Aleksej Volin.