Ima li nekoga tamo: Ulovljeni tajanstveni „signali vanzemaljaca“ (video)

© AP Photo / dpa,Stephan JansenSatelitska antena, snimljena u nemačkoj obaveštajnoj agenciji BND u junu 2014.
Satelitska antena, snimljena u nemačkoj obaveštajnoj agenciji BND u junu 2014. - Sputnik Srbija
Tajanstveni radio-signali, koji su nedavno pronađeni u dalekoj galaksiji, postali su još mističniji s obzirom na to da su astronomi ponovo registrovali jedan takozvani „signal vanzemaljaca“, što stavlja pod sumnju celokupnu teoriju o njihovoj neperiodičnosti, navodi list „Nejčer“.

via GIPHY

Tajanstvene signale prvi put su slučajno otkrili australijski astronomi 2007. godine prilikom posmatranja neutronskih zvezda, odnosno pulsara.

Naučnici su narednih godina uspeli da pronađu tragove još devet sličnih signala, što ih je navelo da pomisle da su oni veštačkog porekla, te da su možda došli od vanzemaljaca.

NLO - Sputnik Srbija
Objavljen snimak NLO

Međutim, otkriće od pre nekoliko nedelja ih je demantovalo, budući da je ustanovljeno da je izvor tih signala eliptična galaksija, koja se nalazi na udaljenosti od šest milijardi svetlosnih godina od Mlečnog puta, te da se ovakvi signali rađaju u procesu spajanja neutronskih zvezda ili drugih kompaktnih objekata koji se potom pretvaraju u crnu rupu.

Naime, naučnik sa kanadskog univerziteta Megila Paul Šolc je krajem prošle godine otkrio da se jedan od prvih pronađenih signala (FRB 121102) ponovo emitovao iz iste tačke u sazvežđu Kočijaš, gde je pronađen pre četiri godine.

Reč je, kako je rekao, o „dvojniku“ tog signala, koji je imao istu snagu, dužinu trajanja i ostale parametre.

Šolc je zatim nakon višemesečnog posmatranja pronašao mnoštvo sličnih signala, što je opovrglo sve dosadšnje pretpostavke o tome da su ti signali neperiodični, kao i da je njihov izvor kosmička pojava, poput magnetara — mlade neutronske zvezde sa ultrajakim magnetnim poljem, koje proizvodi moćnu radio-emisiju.

Šolc, međutim, ističe da njegovo otkriće ne opovrgava vangalaktičko poreklo ovih signala.

Naučnici sada žele da pridobiju podršku ostalih radio-astronoma kako bi ih objedinili u jednu virtuelnu „antenu“ za traženje te udaljene galaktike, čije bi otkriće bilo veoma važno kako bi se utvrdilo koja je teorija o nastanku ovih signala tačna.