Naučnici na pragu otkrića neuhvatljive Devete planete

© Flickr / Kevin GillHipotetička Planeta Devet
Hipotetička Planeta Devet - Sputnik Srbija
Prošlog meseca astronomi su saopštili da je moguće postojanje Devete planete koja vreba u mraku, daleko iza Neptuna. U čemu je problem? I dalje nemaju pojma gde se tačno nalazi. Međutim, zahvaljujući svemirskoj letilici „Kasini“, naučnici su znatno suzili svoju pretragu.
Osam plus jedan — planete Sunčevog sistema - Sputnik Srbija
Osam plus jedan — planete Sunčevog sistema

Nedavno je objavljeno da negde na spoljnim ivicama našeg Sunčevog sistema postoji Deveta planeta. Na osnovu čudnog ponašanja grupe objekata u cikličnoj oblasti Neptunove orbite Kjuper, proračuni astronoma Konstantina Batigina i Majka Brauna doveli su do hipoteze da ranije nepoznata planeta može da objasni ove nepravilnosti.

Dok naučnici imaju približnu ideju o veličini planete — deset puta veća od Zemlje — daleko su manje sigurni u njenu lokaciju. Misteriozna planeta može biti bilo gde u rasponu između 10.000 i 20.000 svetlosnih godina od svoje orbite.

Koristeći podatke prikupljene iz NASA letilice „Kasini“, tim francuskih naučnika biće u mogućnosti da drastično smanji zonu pretrage.

„Smanjili smo rad na pola“, izjavio je Žak Laskar, koautor studije.

Sunčev sistem - Sputnik Srbija
Otkrivena 9. planeta u Sunčevom sistemu

Posmatrajući hipotetički efekat, Deveta planeta ima sve karakteristike koje imaju i osam poznatih planeta u Sunčevom sistemu. Naučnici veruju da ovaj objekat ide u korak sa ostalim planetama i ima veoma izduženu, ovalnu orbitu.

S obzirom da se pretpostavlja da je planeta na najvećoj razdaljini od Sunca, suviše je daleko da bi imala bilo kakav efekat na ostale planete.

Pošto bi planeta jedino sigurno mogla biti otkrivena kada se približi Suncu, naučnici mogu samo da se usredsrede na istraživanja projektovane orbite misteriozne planete.

Ukoliko se dokaže njeno postojanje, naše solarno naselje će biti sistem sa osam planeta, nakon što je Pluton proglašen patuljastom planetom 2005. godine.