U našoj galaksiji pronađena još jedna gigantska crna rupa

U centru Mlečnog puta otkrivena je ogromna crna rupa sposobna da proždire zvezde i planete.

U centru naše galaksije otkriveni su dokazi o postojanju još jedne ogromne crne rupe, sa masom 100.000 puta većom od mase Sunca, objavljeno je u studiji istraživača iz Nacionalne astronomske opservatorije u Japanu.

Japanski naučnici su otkrili da crna rupa ima elipsasti oblik sa širokim opsegom brzine koja ima dve komponente: kompaktnu, nisku gustinu ali sa širokim brzinom disperzije od 100 kilometara u sekundi.

Crna rupa - Sputnik Srbija
Crna rupa-monstrum oživela u našoj galaksiji

U našoj galaksiji, do sada su otkrivene dve vrste crnih rupa: one koje nastaju eksplozijom zvezda i supermasivne crne rupe koje se često nalaze u centru galaksija. Masa supermasivne crne rupe može biti nekoliko miliona do milijardu puta veća od mase Sunca.

Gigantske crne rupe proždiru zvezde i planete. Još uvek nije utvrđeno kako se one formiraju, ali postoji teorija da se stvaraju fuzijom manjih crnih rupa.

Astronomi ne mogu direktno da posmatraju crne rupe, pošto one upijaju sve vrste energije, uključujući svetlost. Umesto toga, oni mere „sferu uticaja“ crne rupe, odnosno njen gravitacioni efekat na okolni gas i zvezde.