Osam plus jedan — planete Sunčevog sistema

Naučnici Kalifornijskog tehničkog univerziteta Majkl Braun i Konstantin Batigin došli su do zaključka da u Sunčanom sistemu, verovatno, postoji deveta planeta, čija masa je 10 puta veća od mase Zemlje.

Naučnici Kalifornijskog tehničkog univerziteta Majkl Braun i Konstantin Batigin došli su do zaključka da u Sunčevom sistemu, verovatno, postoji i deveta planeta, čija masa je deset puta veća od mase Zemlje.

© REUTERS / R. Hurt/CaltechNaučnici smatraju da je deveta planeta gasni gigant koji se nalazi na periferiji Sunčevog sistema, a koji bi mogao biti bačen u „daleki kosmos“ zbog gravitacionih sila Jupitera i Saturna.

Na slici: Navodno nova planeta Sunčevog sistema — „Planeta 9“.
1/16

Na slici: Navodno nova planeta Sunčevog sistema — „Planeta 9“.
© REUTERS / Mario AnzuoniAstronomi smatraju da je gotovo nemoguće direktno posmatrati novu planetu, koja je 20 puta udaljenija od Neptuna i deset hiljada puta tamnija od Plutona.

Na slici: Profesor Majk Braun pored slike navodne orbite nove planete Sunčevog sistema.
2/16

© Foto : NASA/JPL-Caltech/GSFC/JAXASunce — jedina zvezda Sunčevog sistema. Oko nje se kreću drugi objekti ovog sistema: planete i njihovi sateliti, asteroidi, meteori, komete i kosmička prašina.
3/16
© Foto : ISS Crew Earth Observations experiment and Image Science & Analysis Laboratory, Johnson Space CenterZemlja — treća planeta od Sunca, peta po veličini među planetama Sunčevog sistema. Naučni podaci pokazuju da je nastala pre 4,54 milijarde godina.

Na slici: Pogled sa Međunarodne svemirske stanice na vulkan Pavlov na Aljasci.
4/16

Na slici: Pogled sa Međunarodne svemirske stanice na vulkan Pavlov na Aljasci.
© Foto : NASA Goddard Space Flight CenterOvaj snimak zemlje napravljen je 2015. godine sa međuplanetarne stanice NASA-e Lunar rekonesans orbitera, Mečevog veštačkog satelita.

Na slici: Pogled na Zemlju sa Mesečeve orbite.
5/16

Na slici: Pogled na Zemlju sa Mesečeve orbite.
© Foto : NASA/JPL-CaltechMars — četvrta po udaljenosti od Sunca i sedma po veličini planeta Sunčanog sistema. Nazvana je u čast Marsa — drevnjerimskog boga rata.
6/16
© Foto : NASA/ JPL/University of ArizonaSnimak površine Marsa napravljen kamerom Haj rajz.
7/16
Snimak površine Marsa napravljen kamerom Haj rajz.
© Foto : NASA Goddard Space Flight CenterSnimak Merkura u veštačkim bojama koje odražavaju mineralne i hemijske osobine površine tla.
8/16
© Foto : NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Carnegie Institution of WashingtonTanka atmosfera Merkura od gasa i prašine postoji zahvaljujući tome što prva planeta Sunčevog sistema redovno „krade“ gas od Enkeove komete koja proleće pored nje, čiji rep bombarduje Merkur česticama prašine.
9/16
© Foto : NASA/JPL-Caltech/Space Science InstituteSaturn — šesta planeta od Sunca i druga po veličini planeta Sunčevog sistema, posle Jupitera. Ona se sastoji od vodonika, čestica helijuma, tragova vode, metana i teških elemenata.
10/16
© Foto : NASAFotografija Saturna kao iz mašte nekog slikara kubiste.
11/16
Fotografija Saturna kao iz mašte nekog slikara kubiste.
© Foto : NASAFotografija Jupitera, najmasivnijeg nebeskog tela u celom Sunčevom sistemu posle Sunca.
12/16
© Foto : NASA/Caltech/JPLJupiterova atmosfera na fotografiji koju je zabeležio Vojadžer 1.
13/16
Jupiterova atmosfera na fotografiji koju je zabeležio Vojadžer 1.
© Foto : SSV, MIPL, Magellan Team, NASASnimak Severnog pola Venere, druge planete od Sunca.
14/16
Snimak Severnog pola Venere, druge planete od Sunca.
© Foto : NASAOblaci Neptuna, osme planete u Sunčevom sistemu.
15/16
Oblaci Neptuna, osme planete u Sunčevom sistemu.
© Foto : NASA/JPLUran je sedma planeta po udaljenosti od Sunca, treća po prečniku i četvrta po masi. Uran je prva planeta koja je otkrivena u novije vreme, uz pomoć teleskopa. Otkrio ju je Vilijem Geršel 13. marta 1781. godine.
16/16