Nakon što pređu granicu, izbeglice ostavljaju ove često prastare automobile i put nastavljaju finskim javnim prevozom. Automobilima do granice prevezu i do pet ljudi, što ukupno ispada mnogo jeftinije, jer bicikl košta oko 150 evra. Osim toga, prema ruskim zakonima, granica se može preći samo u nekom prevoznom sredstvu. Tokom leta su migranti koristili bicikle. Ali, osim cene, na promenu vida transporta za prelazak granice uticala je i odluka ruskih pograničnih službi da bicikle više ne računaju u prevozno sredstvo.
Finski mediji pišu da sada oko graničnog prelaza Sala raste broj zarđalih starih „Lada“ i „Volgi“. Nakon što pređu granicu, migranti po pravilu ostavljaju automobile koji su u veoma lošem stanju, sa letnjim izlizanim gumama i točkovima koji samo što ne otpadnu. Havarisana kola su čak oblepljena selotejpom a umesto lima, na neke je provizorno zalpljen karton.
Prošlog petka je u okolini ovog finskog graničnog prelaza bilo ostavljeno više od 40 automobila, koji mahom imaju murmanske registarske tablice. Ispostavilo se da osim što su zabranu uveli ruski graničari, istu meru su donele i finske vlasti, pa je u Finsku nemoguće ući na biciklu.
Takođe, postoji i šema da se uz uslugu prevoza izbeglica do granice, koji košta do hiljadu evra, dobije i automobil kojim migranti dalje samostalno prelaze granicu. Veliki deo pridošlica u ovim starim automobilima provodi po dan ili dva, koliko traju formalnosti na granici oko njihovog ulaska. Nakon što pređu granicu, izbeglice ostavljaju ove stare, rđave automobile pune đubreta i ostataka hrane.
Inače, prema finskim zakonima, da pridošlice ne traže azil na granici, ovakav vid prevoza ne bi bio moguć. Štaviše, za organizovanje ovakvih „putovanja“ može se dobiti i zatvorska kazna.