Taj trend je zahvatio i turiste, kojih je sve više u Rusiji. Obavezan suvenir iz te zemlje više nisu samo babuška, samovar ili „ušanka“ (ruska kapa), već i maskirna uniforma ruske vojske ili majice i duksevi sa natpisima „Armiя Rosii“ (Ruska armija), „Vežlivыe lюdi“ (Ljubazni ljudi) ili oni sa likom Putina i Šojgua.
„Ljubazni ljudi“ je robni znak ili logotip, koji je postao popularan i aktivno počeo da se širi posle događaja na Krimu krajem februara 2014. godine, a naročito posle prisajedinjenja poluostrva Rusiji.
U to vreme su se na Krimu pojavili „ljubazni ljudi", u maskirnim uniformama bez oznaka i skrivenih lica. Bili su naoružani, ali ljubazni, pažljivi i uljudni prema lokalnom stanovništvu. Ti popularni borci su bez krvoprolića razoružali 193 ukrajinske vojne jedinice i tako su ušli u istoriju, ali i legendu.
Osim majica i dukseva, kao alva prodaju se i jakne, kape, marame, ranci, kišobrani i sva druga prateća oprema sa obeležjima Oružanih snaga Rusije, igračke vojnika, makete tenkova i drugih borbenih vozila, i ostali suveniri sa vojnom i patriotskom tematikom.
Prve prodavnice „Ruske armije“ otvorene su ovog leta u Moskvi i Sankt Peterburgu, a crvena petokraka postala je zaštitni znak ovog brenda, koji je već prepoznatljiv i u svetu.
Prilikom šivenja se koriste isključivo ruski materijali i to do poslednjeg detalja. To je principijelni stav i marketinški potez firme.
Dizajneri su takođe isključivo ruski. Postoje i glasine da je muški neseser lično dizajnirao ministar odbrane Sergej Šojgu. To nikada nije zvanično potvrđeno, ali je neseser sa sredstvima za ličnu higijenu jedan od najprodavanijih artikala.
Dizajneri kažu da su vojničke uniforme uzimali samo kao osnovu, a da su je zatim kreativno prerađivali i prilagodili ulici, odnosno civilima.
Materijali i tehnologije su takođe vojni. Vodi se računa o kvalitetu i multifunkcionalnosti, a pre svega o udobnosti i praktičnosti za sve vremenske prilike i za sva godišnja doba.
Kolekcije su namenjene ljudima koji vode aktivan stil života i koji sa ruskim vojnicima dele iste vrednosti — patriotizam, timski duh i mobilnost.
Brend „Ruska armija“ namenjen je ne samo muškarcima, već i ženama i deci.
Razvijanje tog brenda nije započeto slučajno baš u ovo vreme — ugled ruske vojske sve više raste i u Rusiji i u svetu.
Istraživanja pokazuju da su građani Rusije u poslednjih 15 godina počeli više da uvažavaju svoju armiju, a jedno istraživanje VCIOM–a pokazalo je da poverenje Rusa prema Oružanim snagama njihove zemlje iznosi rekordnih 86 odsto.
„Povećanje nivoa patriotizma u našoj zemlji doprinelo je i povećanju interesovanja za vojnu odeću i vojnu opremu. Sada maskirna odeća i taktička oprema nisu samo atributi vojske, već i pravi modni trend, koji dizajneri razvijaju u svakoj sezoni", kažu u „Armiji Rusije".
Cene su prihvatljive i većina stvari je dostupna gotovo svakom — majice se, recimo, mogu kupiti za oko 12 evra.
Prema nekim najavama, postoje planovi i interesovanje da „Ruska armija“ otvori prodavnice i u inostranstvu. Između ostalog, „Ruska armija“ sada nije ništa manje poznat ruski brend nego što su to babuška, balalajka ili votka. Turisti dolaze, interesuju se i kupuju vojnu odeću. „Ruska armija“ polako ali sigurno osvaja svet.