Nakon uspeha na Jutjubu, saga o nesvakidašnjem prijateljstvu između devojčice i medveda privukla je ogromnu pažnju anglofonske publike nakon što ju je otkupio „Netfliks“, piše Blumberg. „Netfliks“, američki sajt sa ponudom filmova na internetu, ima prava za prikazivanje serije u Severnoj Americi, ali namerava da proširi ponudu i na ostale zemlje.
Producenti su primetili da tajna uspeha „Maše i medveda“ ne leži u marketingu, već u kvalitetu serijala koji je publika prepoznala.
„Naše šestominutne epizode odlično odgovaraju formatu Jutjuba“, kaže Dmitrij Lovejko, suvlasnik studija „Animakord“, koji je napravio ovaj serijal animiranih filmova u 3D tehnologiji, koji već ima oko 5,5 milijardi poseta na popularnom internet portalu.
„Nijedna promocija ne bi mogla da nam donese ovakav uspeh“, objasnio je.
Jedna od najpopularnijih epizoda ima više od milijardu pregleda, što prevazilazi uspeh američkih konkurenata, poput „Diznija“.
Na američkom salonu programa za decu „Kid skrin samit“, koji je u februaru održan u Majamiju, „Maša i medved“ je osvojio nagradu za najbolju animiranu seriju. Američki časopis „Magazin za animaciju“ uvrstio ju je na listu 250 ostvarenja koja pretenduju da postanu klasici.
Lovejko je osnovao „Animakord“ 2008. godine sa drugom sa fakulteta, Sergejom Kuzminom. Pridružio im se Oleg Kuzovkov, autor animiranih filmova, koji je došao na ideju da adaptiraju tradicionalne ruske priče o Maši i medvedu Miški.
Rezultat je vrhunska animacija koja je dala novo ruho ovoj duhovitoj sagi u kojoj Maša na sve načine pokušava da privuče pažnju svoga drugara, dok on više voli da peca ili čita knjige.
Pored poznatih softvera za animaciju, autori su razvili i sopstvene programe u kojima su posebno radili na segmentima vode, krzna i snega.
„Animakord“ je saopštio da serijal košta 50.000 dolara po minutu, i da je za prve 52 epizode bilo potrebno sedam godina rada. U pripremi je narednih 26, čije emitovanje je najavljeno za naredne tri godine.
Serijal „Maša i medved“ sinhronizovan je na mnoge jezike, a sa izuzetnim uspehom se prikazuje i u Francuskoj, Italiji i Japanu.