Predsednik je u zvaničnu posetu Vatikanu išao 17. aprila, ali je iznad jadranske obale motor „falkona 50“ prestao da radi i došlo je do propadanja, a pilot je odlučio da letelicu vrati za Beograd.
„Istina o incidentu nije izašla na videlo. Nama je pilot u toku leta poslao poruku: ’Otkazao je motor‘, da bi, kada je sleteo, rekao da su zbog čišćenja prolivene kafe pomerena krilca. Već sutra kada je avion kretao u Bazel na popravku ispostavilo se da isti motor nije mogao da upali, da nigde nema kutije koja čita parametre kontrole leta i parametre u pilotskoj kabini“, rekao je Nikolić za „Večernje novosti“.
Savetnici predsednika Nikolića, koji su sa njim bili u državnom avionu za Rim, podneli su krivičnu prijavu protiv N. N. lica zbog ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja, a Nikolić kaže da Tužilaštvo nije čak našlo za shodno ni da ih obavesti ako nisu pronađeni elementi za krivično delo, što bi, prema njegovim rečima, bilo dovoljno.
„Zbog svega sam doneo odluku da svuda letim redovnim linijama, a ne državnim avionom, da me više niko ne bi ponižavao“, rekao je predsednik.
Pored Nikolića, u avionu su bili njegovi saradnici Ivan Mrkić, Oliver Antić, Stanislava Pak Stanković i Jasmina Mitrović Marić i svi su oni osim predsednika potpisnici krivične prijave.
Kako prenose „Novosti“, u konačnom izveštaju o incidentu Direktorata civilnog vazduhoplovstva navedeno je da je na avionu usled namernog izvlačenja pretkrilaca, aktiviranjem prekidača u slučaju nužde, došlo do „gašenja motora broj 3“, ali je saopšteno i da je gašenje motora posledica nedovoljne količine goriva i da je uzrok slabiji pritisak pumpe od potrebnog.
Kako se navodi, na servisu u Bazelu pumpa je zamenjena, a kao korektivna mera trebalo je da se zameni i prekidač za izvlačenje pretkrilaca, kako bi se ubuduće sprečila mogućnost njihovog nenamernog aktiviranja.