„Rezultati objektivne kontrole radara Sirije potvrđuju boravak u vazduhu dva F-16 u zoni dežurstva od 21.11 minuta do 22.26 — sat i 15 minuta na visini od 2,4 hiljade metara, što govori o ranije planiranoj akciji i spremnosti lovaca da napadaju iz zasede u vazduhu na teritorijom Turske“, rekao je Bondarjov.
On je naveo da za let F-16 iz vazdušne baze Dijarbakir sa položaja dežurstva na zemlji do mesta ispaljivanja rakete treba 46 minuta — 15 minuta je potrebno za pripremu i poletanje aviona, a još 31 minut za put do mesta lansiranja rakete.
„Na takav način, presretanje aviona Su-24M iz položaja dežurstva na zemlji sa aerodroma Dijarbakir je nemoguće, jer je potrebno veće vreme od minimalnog vremena za napad na cilj — 12 minuta. Turski lovci su postavili zasedu na nebu za ruski Su-24, to je bila ranije planirana akcija, izjavio je novinarima glavni komandant Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije general-pukovnik Viktor Bondarjov.
Posada ruskog bombardera Su-24M nalazila se najmanje 5,5 kilometara od turske granice, odmah nakon napada na militante u Siriji, izjavio je Bondarjov.
Prema njegovim rečima, ruski piloti nisu dobili nikakva upozorenja od strane turskih pilota.
Kako kaže, turski avion je u vazdušnom prostoru Sirije proveo 40 sekundi, ulazeći dva kilometra u dubinu.
„Prema podacima kontrole, turski avion se u sirijskom vazdušnom prostoru zadržao 40 sekundi, dva kilometara u dubini njene teritorije, leteći brzinom od 810 km/č“, rekao je on, dodajući da je, nakon što se približio ruskom avionu na udaljenosti 5-7 kilometara, što dokazuje da je F-16 bio u sirijskom vazdušnom prostoru, turski avion naglo skrenuo na desno i nestao sa radara, istakao je komandant.
Ispaljivanje rakete je, prema njegovim rečima, potvrdila posada drugog ruskog Su-24.
„Posada je primetila beli dim i prijavila ga“, istakao je on.
Prema rečima Bondarjova, tursko vojno rukovodstvo je narušilo sve međunarodne zakone o odbrani državne granice.
On je, takođe, skrenuo pažnju na to da posle tragedije turska strana nije uputila izvinjenje, niti je ponudila pomoć u traganju za pilotima i njihovom spasavanju.
„Rukovodstvo ruske avijacije je posle potpisivanja memoranduma o razumevanju između ministarstava odbrane Rusije i Amerike, koja predvodi koalicione snage, 23. oktobra 2015. godine, dosledno ispunjavalo mere radi sprečavanja incidenata između vazduhoplovnih snaga Ministarstva odbrane Rusije i zemalja koalicije koje učestvuju u operaciji“, naveo je Bondarjov.
On je dodao da zbog toga izjave raznih zvaničnika Turske da nisu znali kome pripada avion izazivaju nedoumicu.