Kina se prvi put zainteresovala za Su–35 još 2008, ali pregovori su zvanično počeli tek 2011. godine. Zašto su oni trajali toliko dugo? Postoji nekoliko razloga.
Za razliku od 90–ih, Kina nije bila primorana da hitno modernizuje svoju vojsku, jer domaća namenska industrija uglavnom zadovoljava potrebe Kineske narodne armije. Štaviše, kineski mediji su bili toliko oduševljeni paradom u čast šesdesetogodišnjice KNR 2009. godine, da su informacije o eventualnim nabavkama ruskih aviona izazvale negativne reakcije društva. Mnogi su smatrali da taj ugovor nije svrsishodan i da ne priliči Kini kao velikoj vojnoj sili.
Osim toga, Peking je pokrenuo pitanje o instaliranju kineskih elemenata radio-elektronske opreme na ruske avione. Zbog toga je došlo do izmene konstrukcije Su–35 i preispitivanja cene aviona. Navodi da je Kina zatražila svojevrsni bonus u vidu jedinstvenih ruskih motora 117S, koje su za Peking čak i interesantniji od aviona Su–35 nisu potvrđeni.
Su–35 biće korisni za kinesko ratno vazduhoplovstvo, tako da će se troškovi isplatiti. Trenutno Kina testira dva lovca J–21 i J–31, a u doglednoj budućnosti će okosnicu kineskog ratnog vazduhoplovstva činiti lovci napravljeni na osnovu sovjetskog Su–27, a to su J–11V, J–11BS i drugi.
Zato bi Kina trebalo da pronađe načine za dalju modernizaciju lovaca napravljenih na osnovu Su–27. Su–35 je „kruna“ ove porodice aviona.
Kinezi će sigurno iskoristiti neke od osobina konstrukcije Su–35 u projektovanju domaćih aviona. Ali sve ono što je nemoguće relativno brzo proizvesti (motori i elektronski sistemi), Kina će kupovati u Rusiji ili će organizovati zajedničku proizvodnju.
Za Rusiju je ugovor sa Kinom takođe veoma povoljan. Kao prvo, fabrika u dalekoistočnom gradu Komsomoljsku na Amuru će i dalje raditi u punom kapacitetu. Kao drugo, činjenica da avione kupuje velesila poput Kine sigurno će Su–35 učiniti privlačnijim i za druga tržišta.
Osim toga, kada je reč o prodaji Su–27, Rusija i Kina su dogovorile isporuku od 26 aviona. Tako je nastao jedan od najznačajnijih projekta za izvoz ruskih lovaca.