Godine 2009. kompanije „Boing“ i „Erbas“ objavile su izveštaj o perspektivama svetskog tržišta avijacije narednih 20 godina. Oba lidera ove industrije su slično ocenili situaciju, a interesantno je to što oba giganta pretpostavljaju da će kontinuirani prilično brzi rast kineske ekonomije odigrati važnu ulogu u stvaranju potreba tržišta, prenosi sajt Šta oni kažu o SAD.
Prema njihovim procenama, u narednih 20 godina Kini će biti neophodno skoro 4.000 novih velikih aviona, čija bi ukupna vrednost mogla biti i do 400 milijardi dolara. Pored direktne ekonomske koristi, proizvodnja velikih aviona može da bude veliki zamajac za celokupnu privredu.
Osim ekonomske vrednosti, izgradnja velikih aviona takođe ima strateški značaj. Od momenta kada se oformila moderna avio-industrija, sve svetske kompanije za proizvodnju aviona su se bavile izgradnjom podjednako i vojnih i civilnih vazduhoplova.
Ne samo što su sniženi troškovi i povećan profit, ovde zapravo osnovni razlog leži u univerzalnosti tehnologija. Na primer, američka vojska je uvek bila značajan kupac „boinga“. Osim toga, u savremenom svetu sve su važnije specijalne funkcije aviona. U budućnosti će avioni takođe igrati važnu ulogu u vanrednim situacijama, kao što su velike prirodne katastrofe, masovna evakuaicija ljudi i robe.
Ako ne budemo imali sopstvene inovativne tehnologije u toj sferi, onda nećemo biti samostalni, ali ne možemo ni koncepciju „Proizvedeno u Kini“ postaviti na viši nivo, konstatuju autori „Ženmin žibaoa“.
Pedesetih godina prošlog veka Mao Cedung je izjavio: „Kina, to je velika država. Mi ne možemo imati sve što postoji na svetu, ali automobile i avione moramo imati“. Možda je upravo zvanični početak upotrebe aviona S919 kineske proizvodnje najbolji odgovor na ovu konstataciju.