„Odluku o zabrani letenja u Rusiji donose samo federalni organi izvršne vlasti. Oni odluku o zabrani letenja aviona ’boing 737’ nisu usvojili“, rekao je Nerjatko za Vedomosti.
Rosavijacija je na svom sajtu objavila saopštenje u kojem navodi da svojom odlukom o suspendovanju sertifikata za „boing 737“ Međudržavni avijacioni komitet ne može da obustavi korišćenje ovog aviona u ruskim aviokompanijama.
„Zabranu poletanja bilo kog tipa letelice može da uvede samo specijalno ovlašćeni federalni organ izvršne vlasti koji takvu odluku nije doneo“, piše u saopštenju.
Predstavnici kompanije Boing sastaće se u petak s ruskim zvaničnicima i razgovarati s njima o novonastaloj situaciji, izjavio je predstavnik kompanije Dug Alter agenciji Blumberg.
Ranije je saopšteno da je Međudržavni avijacioni komitet (MAK) suspendovao dejstvo sertifikata za avione tipa „boing 737“ u Rusiji.
Međudržavni avijacioni komitet objavio je da suspenduje sertifikate za sve avione „boing 737“ u Ruskoj Federaciji dok ne dobije uverenje od avio-vlasti Rusije i SAD o tome da su oni podobni za letenje. Pismo o tome objavljeno je na sajtu Komiteta.
U pismu je takođe navedeno da je Međudržavni avijacioni komitet početkom oktobra ove godine Federalnoj upravi civilne avijacije SAD uputio zahtev da se u avionima „boing 737“ pod hitno remontuju visinska kormila kako bi se osigurala bezbednost letenja. Prema informaciji MAK, Rosavijacija je više od godinu dana vodila prepisku s američkom upravom u vezi s ovim pitanjem. „Nije nam poznato da su Rosavijacija, Federalna uprava civilne avijacije i Boing doneli bilo kakve zajedničke odluke u vezi s goreukazanim hitnim dodatnim radovima“, piše u pismu.
Dodaje se da je Avio-registar MAK prinuđen da suspenduje sve sertifikate za avione „boing 737“ dok ne dobije odgovarajuća uverenja od Rosavijacije i Federalne uprave civilne avijacije SAD da su avioni tipa ’boing 737‘ „u stanju koje omogućava njihovo bezbedno korišćenje“.
„Nismo dobili original pisma, zbog čega smo predstavnike MAK pozvali na savetovanje koje će biti održano sutra“, rekao je savetnik direktora Rosavijacije Sergej Izvolski odgovarajući na pitanje da li je pismo komiteta objavljeno na sajtu autentično i kakvi će biti dalji koraci preduzeća.
Informaciju da je MAK suspendovao sertifikat za „boing 737“ potvrdio je za rusku radio-stanicu „Komersant FM“ zamenik šefa komiteta Sergej Zajko. Prema njegovim rečima, neophodna je hitna dorada sistem upravljanjem visinskim kormilom. Pritom je on naveo da će sertifikati biti vraćeni kada bude potvrđena potpuna bezbednost eksploatacije aviona.
Ruske avio-kompanije u ovom trenutku koriste 147 aviona „boing 737“ raznih modifikacija. Za njima sledi „erbas A320“ i njegove modifikacije „A319“ i „A321“.
U Rusiji su se dogodile dve avionske nesreće „boinga 737“ (2008. i 2009), u kojima je poginulo ukupno 138 ljudi.