Pronađeni ostaci mamuta koji mogu da se kloniraju

© Flickr / Tyler IngramMamut
Mamut - Sputnik Srbija
Predvodeći istraživačku ekspediciju na ostrvu Lijakovski, ruski naučnici su otkrili ostatke mamuta, delove kože i kljova, koji mogu biti pogodni za dobijanje DNK neophodnog za kloniranje životinje.

Međunarodna ekspedicija koju je predvodio tim naučnika sa Univerziteta iz Jakutska, na ostrviu Lijakovski otkrila je šest primeraka fosila mamuta pogodnih za vađenje DNK.

Skulptura mamuta ispred zgrade Instituta za geokriologiju - Sputnik Srbija
Arktikom će trčati mamuti?

„Ostrvo Lijakovski se smatra kontinentom mamuta“, objasnio je Semjon Grigorev, vođa ekspedicije na ostrvima i direktor Muzeja mamuta u Jakutsku na Univerzitetu u severoistočnoj Rusiji.

„Najveći broj ostataka mamuta na svetu je upravo ovde, i zato smo izabrali ovu oblast za sprovođenje naše studije“, rekao je Grigorev.

„Za početak, zajedno sa arheolozima sproveli smo iskopavanje na najsevernijem mestu gde je drevni čovek živeo, nedaleko od sela Kazačje, gde smo pronašli ogroman broj kostiju mamuta, kao i drevne alate“, rekao je Grigorev u ime ekspedicije, koja je održana u dve faze od 11. avgusta do 29. septembra.

„Onda, posle dugog čekanja pravih vremenskih uslova, nastavili smo do glavnog cilja naše ekspedicije, na Velikom Lijakovski ostrvu, gde smo pronašli veliki broj jedinstvenih ostataka“, koji uključuju kožu i zub drevnog mamuta.

„Zahvaljujući kljovi pigmejskog mamuta koju smo pronašli, izračunali smo da životinja nije bila viša od dva metra, tako da sada moramo da otkrijemo da li je u pitanju posebna vrsta ili zakržljali primerak“.

„Koža je najinteresantnija za nas, za naš projekat ’Oživljavanje mamuta‘, pošto su naše kolege iz Koreje otkrile da je koža najbolji materijal za pokušaj kloniranja putem ekstrakcije vitalnih ćelija“.

Ekspediciji „Severne Ekumene“ koju čini 16 istraživača iz šest različitih zemalja ovaj eksperiment je omogućen zahvaljujući donaciji od dva miliona rubalja koju je pružilo Rusko geografsko društvo.

„Verujemo u uspeh ekspedicije, verujemo da ćemo napraviti velika naučna otkrića“, rekao je Grigorev, čiji je tim sada udružio snage sa korejskim istraživačima na analizi ćelija mamuta koje će kasnije biti upotrebljene za kloniranje.